Webspeurders
Nieuw hier - Afdrukversie

+- Webspeurders (https://webspeurders.net)
+-- Forum: Over het forum (https://webspeurders.net/forumdisplay.php?fid=27)
+--- Forum: Even voorstellen (https://webspeurders.net/forumdisplay.php?fid=10)
+--- Topic: Nieuw hier (/showthread.php?tid=50)



Nieuw hier - no-stone-unturned - 06-07-2024

Groot fan van true crime en het oplossen van cases (vandaar mijn naam). Probeer ook mijn steentje bij te dragen. 

Vraagje: Wat is jullie policy omtrent het noemen van namen? Als voorbeeld de moordenaar van Milly Boele uit 2010 door een politieagent. Werd door de meeste media genoemd als Sander V. , terwijl iedereen weet dat hij Sander Vreeswijk heet. Doet Webspeurders.net net zoals mainstream media mee met de onzinnige gedragscode om achternamen niet te noemen? Ben zelf van mening dat als er betrouwbare bronnen zijn, dan is er geen reden om de achternaam niet te vermelden. Tussen neus en lippen door kan je door te Googlen veel lezen en te weten komen over de woonomgeving en de voornaam van de verdachtes/daders, waardoor je toch erachter komt.

Ik vraag dit zodat ik namelijk niet tegen de regels volledige namen kan delen.
Hoor het graag en met vriendelijke groet,
NSU
Sander V


RE: Nieuw hier - admin - 06-08-2024

Hoi no-stone-unturned, welkom op het forum en een mooie gebruikersnaam.

Goed dat je de vraag stelt. Ik persoonlijk ben ook van mening dat misdadigers gewoon met volledige naam en zelfs zonder geblokt vierkantje voor hun gezicht op het internet mogen, maar helaas kunnen we dat niet toelaten wegens mogelijke problemen die we dan tegemoet kunnen zien. Voor de zekerheid willen we het liever, helaas, ook op die 'conventionele' manier. Als voorbeeld: Jan J. uit Amsterdam.

Nogmaals top dat je erbij bent! Blijf actief en probeer wat leden te werven op Reddit? Dat zou helemaal top zijn.

Groet! Admin


RE: Nieuw hier - BoH - 06-09-2024

(06-07-2024, 07:28 PM)no-stone-unturned schreef: Groot fan van true crime en het oplossen van cases (vandaar mijn naam). Probeer ook mijn steentje bij te dragen. 

Vraagje: Wat is jullie policy omtrent het noemen van namen? Als voorbeeld de moordenaar van Milly Boele uit 2010 door een politieagent. Werd door de meeste media genoemd als Sander V. , terwijl iedereen weet dat hij Sander Vreeswijk heet. Doet Webspeurders.net net zoals mainstream media mee met de onzinnige gedragscode om achternamen niet te noemen? Ben zelf van mening dat als er betrouwbare bronnen zijn, dan is er geen reden om de achternaam niet te vermelden. Tussen neus en lippen door kan je door te Googlen veel lezen en te weten komen over de woonomgeving en de voornaam van de verdachtes/daders, waardoor je toch erachter komt.

Ik vraag dit zodat ik namelijk niet tegen de regels volledige namen kan delen.
Hoor het graag en met vriendelijke groet,
NSU
Sander V

Hallo en welkom! Ook ik heb soms moeite met de afscherming van namen. Een verdachte is een verdachte en heeft recht op bescherming, want is (nog) niet veroordeeld. Een veroordeelde dader kan wat mij betreft met volledige naam genoemd worden, maar ik zal het niet doen om me aan de regels van dit forum te houden.