Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Man in Amstel, slachtoffer v. misdrijf 22-03-2024
#1
Amsterdam - Op 22 maart 2024 werd een overleden persoon aangetroffen in het water van de Amstel. Het blijkt te gaan om een man (55 jaar) die door een misdrijf om het leven gekomen is. De politie is een groot rechercheonderzoek gestart om te achterhalen wie verantwoordelijk is voor de dood van de man. De hulp van het publiek is daarbij meer dan welkom. 

Het stoffelijk overschot werd na een melding omstreeks 09:45 uur aangetroffen ter hoogte van de brug bij de Sarphatistraat. Uit onderzoek is gebleken dat de man om het leven is gekomen door een misdrijf. De politie is daarom een uitgebreid en grootschalig opsporingsonderzoek gestart. Binnen dat onderzoek is inmiddels duidelijk geworden wat de identiteit van de man is. Het gaat om een man met de Spaanse nationaliteit. De politie is bezig om via de Spaanse autoriteiten zijn familie te achterhalen. De overleden man had geen vaste woon- of verblijfplaats. Hij verbleef vermoedelijk regelmatig onder de Torontobrug aan de Weesperzijde.


Hij had het volgende signalement:
  • 1.70 lang
  • Mager postuur
  • Donkerkleurig haar
  • Witte huidskleur
  • Baardje
  • Zwarte broek
  • T-shirt met halve maan erop
  • Zwart vest

De man is in elk geval op 4 maart nog gezien.

Het rechercheteam vraagt de hulp van het publiek voor het volgende:
  • Wie heeft er in de periode tussen 4 en 22 maart 2024 iets opvallends gezien in de omgeving van de Amstel ter hoogte van de Torontobrug.
  • Wie heeft er meer informatie over de overleden man?
    • Waar verbleef hij?
    • Met wie had hij contact?

Vanzelfsprekend is alle informatie welkom die kan helpen bij het oplossen van dit misdrijf. Informatie kunt u kwijt via de Opsporingstiplijn (0800 6070), via het onderstaande tipformulier of via het politie service-centrum (0900 8844). Wilt u anoniem iets kwijt, meld dan anoniem via 0800 7000. Vermeld daarbij het registratienummer 2024067985)

(Wat is er toch met die Torontobrug, zie ook https://www.politie.nl/gezocht-en-vermis...bleef.html Er zit twee jaar tussen en de ongeïdentificeerde man kwam niet om door een misdrijf, maar toch) 
Antwoord
#2
Ik krijg altijd een triest gevoel van binnen als een zwerver om het leven is gebracht. Vaak hebben dat soort mensen een erg moeilijk leven, en dan eindigt het ook nog eens op zo'n manier. Wel erg toevallig dat er eerder ook al een dode zwever werd gevonden op die plek. Blijkbaar was dat geen misdrijf, maar toch apart.

Lastig hoor een onderzoek in dat wereldje, ik wens de politie veel succes en hopelijk zijn er mensen die meer weten! Laat ze dan niet twijfelen en contact op nemen met de politie.
Antwoord
#3
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/334466/da...-amsterdam

Verdriet om vermoorde dakloze Carlos: "Heel triest" 

Buurtbewoners hebben bij een supermarkt aan de Cornelis Vermuydenstraat in het centrum met bloemen en briefjes een kleine herdenkingsplek ingericht voor Carlos Luege Gonzalez. Het lichaam van Carlos werd ruim twee weken geleden gevonden in de Amstel en de politie gaat uit van een misdrijf. 

De klanten van de supermarkt herinneren hem als een bescheiden man. De dakloze Spanjaard zat weliswaar op een kleedje bij de supermarkt, maar hij vroeg nooit hinderlijk om geld. "Hij viel op omdat hij zo bescheiden was", vertelt een buurtbewoner. "En nooit zijn hand uitstak enzo. Maar hij nam wel geld aan natuurlijk."

Carlos sliep vaak onder de Torontobrug, een stuk verderop. Zijn lichaam werd even verderop, bij het Amstel Hotel, door de politie uit het water gehaald. De recherche is een groot onderzoek gestart en zoekt degene die hem om het leven heeft gebracht. "Ik kan daar niet bij. Dat iemand zoiets doet. Een schande is dat", vertelt een man die hem goed kende.  

Speculaties
Over de doodsoorzaak zijn veel speculaties. Bij de supermarkt is een geïmproviseerd condoleanceregister te zien. Op een van de briefjes heeft iemand geschreven dat Carlos in zijn slaap doodgestoken zou zijn. De politie wil tegenover AT5 niets kwijt over de precieze doodsoorzaak. Dat zou het onderzoek namelijk in gevaar kunnen brengen, omdat het iets is dat naast de politie alleen de dader zou moeten weten. 
"Op zo'n hardvochtige manier een einde aan het leven van iemand te maken van iemand die het al zo moeilijk heeft, is heel triest", vindt een andere buurtbewoner. Duidelijk is dat de politie de zaak zeer serieus neemt. Er is een matrixbord met een getuigenoproep geplaatst, agenten spraken met buurtbewoners in de avond en duikers deden vorige week onderzoek in het water bij de Torontobrug. 

Ja, ik word hier ook verdrietig van. De persoon die dit heeft gedaan is een complete "weggooier". Misselijkmakend. Ik hoop oprecht dat de politie de dader op het spoor is of een goede tip krijgt wie dit op zijn/haar geweten heeft. 
Antwoord
#4
Ik kan het alleen maar met je eens zijn, hopelijk wordt hier iemand voor opgepakt. In je slaap doodgestoken worden, verschrikkelijk . En waarschijnljk gewoon een willekeurig slachtoffer, tenminste, zo lees ik het. Hoe triest.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)