Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Haarlem, zuuraanval op vrouw (2014)
#1
Je krijgt je zin niet, voelt je afgewezen of gekwetst en dan verwoest je iemands leven door zuur in het gezicht te gooien. Dan ben je toch echt rijp voor de psychiater. Alhoewel de politie zo haar vermoedens heeft en e.e.a. zich waarschijnlijk in de relationele sfeer heeft afgespeeld, ben ik bang dat iemand het in opdracht van heeft gedaan en dat de bewijsvoering nooit rond is gekomen. Ik hou mijn hart vast voor eventuele andere partners van de dader en hoop dat deze dader en/of zijn handlanger nog een keer hun straf mogen gaan uitzitten. Wat een misselijkmakende zaak, want zulke schade aan je gezicht kan bijna nooit meer helemaal goed gemaakt worden. 


HAARLEM Haar leven zal nooit meer hetzelfde zijn na die ene noodlottige middag van 23 december 2014. Een toen 39-jarige vrouw uit Heemstede werd die dag in parkeergarage De Kamp in Haarlem belaagd door een man die zuur in haar gezicht gooide.

De vrouw vertelde in Opsporing Verzocht voor het eerst haar verhaal. "Ik was aan het bellen met iemand. Toen ik bijna bij mijn auto was voelde ik ineens iemand zijn pas versnellen achter me. De pijn die er onmiddellijk was, die was onbeschrijfelijk. De paniek, ik heb heel hard gegild. Het voelde alsof mijn hele gezicht weg was, dat het helemaal open lag."

Vouwfiets
Van de dader ontbreekt nog ieder spoor. Het gaat om een man van ongeveer 1.75 tot 1.80 meter lang, hij droeg die dag een donkerkleurig motorpak, met rood-oranje bij de kraag. Verder had hij een integraalhelm op, waarvan hij tijdens de aanval het vizier dicht had, en ook had hij donkere handschoenen aan. Getuigen meldden vlak na de aanval dat ze eerder die dag een man met een helm op hebben zien rondrijden op een vouwfiets.

Bekende
De politie houdt er rekening mee dat de dader een bekende van de vrouw is en dat hij wist waar ze haar auto geparkeerd had. Een half jaar eerder werd over haar auto in Heemstede ook al een bijtend zuur gegooid, waardoor die total loss is verklaard. 


https://www.nhnieuws.nl/nieuws/183694/sl...ht-weg-was
Opsporing verzocht
Antwoord
#2
Hulp gevraagd aan Belgische kijkers

Het Nederlandse programma Opsporing Verzocht lanceerde later in de tijd een oproep naar een onbekende dader van een zuuraanval. De feiten dateren intussen van 22 december 2014 en vonden plaats in Haarlem.

Het slachtoffer liep die dag naar haar auto die geparkeerd stond in een garage in het centrum van Haarlem. Iemand met motorpak en helm aan liep haar achterna en goot bijtend zuur in het gezicht van de vrouw. Eerder werd de auto van de vrouw rond 9 juli 2014 ook al overgoten met zuur. De politie vermoedt dat ze bewust als slachtoffer werd uitgekozen en dat de dader de vrouw ook kent.

De vrouw heeft in België gewoond en mogelijk heeft de dader ook een link met ons land. Indien u meer informatie kan geven over deze persoon, die ook een vrouw kan zijn, kan u bellen naar +31 79 345 9876 of surfen naar live.politie.nl. De tip die leidt tot de oplossing van dit misdrijf wordt beloond met 8.500 euro. (ik weet niet of dit nog staat)
Antwoord
#3
Jemig wat erg zeg. Wat een ontzettende laffe dader! Hij heeft het duidelijk voorzien gehad op deze vrouw. Het zal mij ook niets verbazen als dit in opdracht is gebeurd. Aan de andere kant moet je dan wel heel ziek in je hoofd zijn hoor, om zo'n opdracht ten uitvoering te brengen voor wat geld. Wat dat aangaat zou je toch neigen te denken dat de dader zelf dicht bij het slachtoffer stond, zoals een ex partner. Voor de duidelijkheid, dit is wel een NL zaak toch? Belgie lijkt me niet erg relevant in dit verhaal?
Benny, want zoeken dat kennie!    Smile
Antwoord
#4
(07-05-2024, 10:37 AM)Benny87 schreef: Jemig wat erg zeg. Wat een ontzettende laffe dader! Hij heeft het duidelijk voorzien gehad op deze vrouw. Het zal mij ook niets verbazen als dit in opdracht is gebeurd. Aan de andere kant moet je dan wel heel ziek in je hoofd zijn hoor, om zo'n opdracht ten uitvoering te brengen voor wat geld. Wat dat aangaat zou je toch neigen te denken dat de dader zelf dicht bij het slachtoffer stond, zoals een ex partner. Voor de duidelijkheid, dit is wel een NL zaak toch? Belgie lijkt me niet erg relevant in dit verhaal?

De vrouw heeft in België gewoond, is schijnbaar daarna in Heemstede (ligt tegen Haarlem aan) terechtgekomen. Zeer waarschijnlijk kent ze de dader (of het is gedaan door aanverwante familie van de dader) en komt hij daar ook vandaan.
Antwoord
#5
Wat een nare zaak zeg,

weet iemand wat voor zuur er is gebruikt?
Stroopwafeltje
Antwoord
#6
''Zeer waarschijnlijk kent ze de dader (of het is gedaan door aanverwante familie van de dader) en komt hij daar ook vandaan.'' - Komt vandaan uit België of omgeving Heemstede?

''weet iemand wat voor zuur er is gebruikt?'' ben ik ook wel benieuwd naar. Als het bijvoorbeeld een samenstelling is van chemicaliën die alleen kunnen worden verkregen via bepaalde contacten kan het makkelijker zoeken zijn? Sommige mensen hebben via hun werk toegang tot laboratoria en andere vaak niet toegankelijke plekken.
Benny, want zoeken dat kennie!    Smile
Antwoord
#7
(07-06-2024, 12:14 PM)Benny87 schreef: ''Zeer waarschijnlijk kent ze de dader (of het is gedaan door aanverwante familie van de dader) en komt hij daar ook vandaan.'' - Komt vandaan uit België of omgeving Heemstede?

''weet iemand wat voor zuur er is gebruikt?'' ben ik ook wel benieuwd naar. Als het bijvoorbeeld een samenstelling is van chemicaliën die alleen kunnen worden verkregen via bepaalde contacten kan het makkelijker zoeken zijn? Sommige mensen hebben via hun werk toegang tot laboratoria en andere vaak niet toegankelijke plekken.

Met die zin bedoel ik België. Vandaar oproep in België. Ik heb niet kunnen vinden wat voor zuur het was. Er wordt ook wel gesproken van een bijtende vloeistof of bijtend zuur. Na een jaar is op de plek in de parkeergarage is nog steeds een plek in het asfalt te zien, waar het zuur ook terecht is gekomen. Ik heb ooit ergens een foto van de auto gezien en de schade die ik gezien heb op de auto, moet dat voor een gezicht verschrikkelijk zijn. Ah, ik heb de foto gevonden. 


https://www.youtube.com/watch?v=orH0kSAXhMw Opsporing verzocht


Bijlagen Miniatuurweergaven
   
Antwoord
#8
Volgens het AD is er iemand opgepakt, maar ik betwijfel dat ten zeerste.

Laatste update: 06-02-16, 22:30 Bron: ANP

UPDATE Een man heeft vandaag een bijtende vloeistof, mogelijk zuur, over een vrouw gegooid in een parkeergarage in Haarlem. De vrouw is naar een ziekenhuis gebracht. De man is later opgepakt. De politie kan nog niet zeggen wat er precies achter de aanval zit, maar vermoedt dat de aanleiding ,,in de relationele sfeer'' ligt.

Ik vraag me dat af want het AD meldt ook dit in het oorspronkelijke bericht. Volgens mij waren de mensen die haar hielpen helemaal geen kennissen, maar mensen uit Den Haag, die ook in de parkeergarage waren en haar te hulp kwamen.

Ook de kennis liep schade aan zijn handen op. Aanvankelijk werd hij als verdachte gezien, maar dat bleek later niet het geval.

De uitzending van Opsporing Verzocht was overigens op 19 apr 2016, toen was de dader nog niet gepakt. Dus hoe zit het nou?

https://www.ad.nl/binnenland/man-gooit-z...~a80bdf54/

Zeer verwarrend allemaal. Is de man die haar te hulp schoot soms opgepakt?
Antwoord
#9
''Ze werd aan het einde van de middag belaagd toen ze samen met een kennis door parkeergarage De Kamp in het centrum van Haarlem liep. Ook de kennis liep schade aan zijn handen op. Aanvankelijk werd hij als verdachte gezien, maar dat bleek later niet het geval.''

Hoewel dit bericht initieel ook zegt dat 'de man is opgepakt' denk ik dat ze het bericht later hebben bewerkt. De bovenstaande tekst stond onder de kop en het lijkt erop dat de opgepakte man de kennis is geweest. Maar erg verwarrende journalistiek als je het mij vraagt !

Jemig die foto inderdaad heel erg zichtbaar waar het zuur heeft gezeten. En dat je ook nog op het asfalt in de garage de plek kunt zien zegt genoeg over de kracht van dat zuur. Verschrikkelijk, wat een lafaard.


Bijlagen Miniatuurweergaven
   
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)