Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vermissing van Herman Ploegstra
#1
Information 
https://www.coldcasezaken.nl/herman-ploegstra

Deze zaak heeft mij al heel lang bezig gehouden. Hij staat in verband met mogelijk een andere vermissing en er zijn naar mijn mening te weinig plusjes dat het om een zelfmoord gaat. Ik ben benieuwd of iemand deze zaak kent en er ook al naar heeft gekeken!

Groetjesss
Stroopwafeltje
Antwoord
#2
Dit is wel een heel mysterieuze zaak. Ik heb net het stuk gelezen op de site van Sander. Nu heb ik wel een paar vragen:
Allereesrt over het uitsluiten van een vermeende enkele reis naar Aruba. Zijn paspoort lag thuis maar ik zou toch op het gemeentehuis nagaan of hij wellicht een nieuwe had aangevraagd (Diefstal, verlies enz.), om zekerder te zijn. (Ik geloof niet in zo'n reis).
Verder zou ik willen weten of er inderdaad een container, bij de brandweerkazerne, buiten gezet moest worden en of dat ook is gebeurd.
Het lijkt er meer op dat de auto in haast is achter gelaten dan geparkeerd. Was Herman daar nog bij of was hij toen al "verdwenen"?
Op de politie site in de "presentatie-ijzendijke.pdf" zijn verschillende afbeeldingen te zien van handschriften. Het eerste was van zijn dochter (pagina 1), ook wat notities van Herman zelf maar ik zie ook een derde handschrift die ik niet kan plaatsen (pagina 26). Het ziet er kinderlijk uit maar niet zoals van zijn dochter. En een vierde op een kalender of agenda blad (pagina 28), dit ziet er erg vrouwelijk uit.
Antwoord
#3
(06-25-2024, 06:27 PM)Charity schreef: Dit is wel een heel mysterieuze zaak. Ik heb net het stuk gelezen op de site van Sander. Nu heb ik wel een paar vragen:
Allereesrt over het uitsluiten van een vermeende enkele reis naar Aruba. Zijn paspoort lag thuis maar ik zou toch op het gemeentehuis nagaan of hij wellicht een nieuwe had aangevraagd (Diefstal, verlies enz.), om zekerder te zijn. (Ik geloof niet in zo'n reis).
Verder zou ik willen weten of er inderdaad een container, bij de brandweerkazerne, buiten gezet moest worden en of dat ook is gebeurd.
Het lijkt er meer op dat de auto in haast is achter gelaten dan geparkeerd. Was Herman daar nog bij of was hij toen al "verdwenen"?
Op de politie site in de "presentatie-ijzendijke.pdf" zijn verschillende afbeeldingen te zien van handschriften. Het eerste was van zijn dochter (pagina 1), ook wat notities van Herman zelf maar ik zie ook een derde handschrift die ik niet kan plaatsen (pagina 26). Het ziet er kinderlijk uit maar niet zoals van zijn dochter. En een vierde op een kalender of agenda blad (pagina 28), dit ziet er erg vrouwelijk uit.

Hey!

De reis naar aruba was gecheckt! Peter R de Vries heeft lopen spitten en de politie heeft navraag gedaan bij de KMAR op aruba! Niks te bekennen van Herman. Ik ga de handschriften ff bekijken! Als je wilt meehelpen moet je me ff een PB sturen! 

Bedankt voor je inzichten!
Stroopwafeltje
Antwoord
#4
Inderdaad een hele raadselachtige zaak, het lijkt bijna op een film vind ik. Er zijn zo veel onsamenhangende dingen die toch wel degelijk de interesse wekken. Wie was bijvoorbeeld MOES? En is de schoonvader inderdaad wel zo onschuldig?
En de verdachtmakingen richting Han waren mijn inziens ook wel op z'n plaats. Heel veel vragen die om een antwoord schreeuwen. Ik hoop echt voor de achterblijvers van Herman dat er ooit duidelijkheid komt.
Antwoord
#5
Mensen die willen helpen met het bestuderen naar deze zaak stuur me ff een prive berichtje!
Stroopwafeltje
Antwoord
#6
Kan ook (deels) hier op het forum?
Benny, want zoeken dat kennie!    Smile
Antwoord
#7
(06-28-2024, 11:23 PM)Benny87 schreef: Kan ook (deels) hier op het forum?

zeker! stuur me een pb zodat ik je kan toevoegen!
Stroopwafeltje
Antwoord
#8
Ik heb zelf nog niet gekeken.
Programma van Peter R. De Vries, Titel: De spoorloze verdwijning van Herman Ploegstra Aflevering 9
https://m.youtube.com/watch?v=5FaNgKmYZBU
Antwoord
#9
Ik ben begonnen met het verzamelen van kranten berichten. Het zijn er best veel.

https://krantenbankzeeland.nl/
Antwoord
#10
(06-30-2024, 11:00 AM)Charity schreef: Ik ben begonnen met het verzamelen van kranten berichten. Het zijn er best veel.

https://krantenbankzeeland.nl/

Topper! Stuur maar een lijstje!
Stroopwafeltje
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)