Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kliko bak moord 1999
#1
Star 
Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die antwoorden zoeken in de klikobak-moordzaak.
 
Wat bekend is: op 17 sept 1999 vist de politie een afvalcontainer uit de Weespertrekvaart te Amsterdam, met daarin het half in beton gegoten lichaam van een vrouw. In de bak zitten ook negen zakken met waspoeder en vreemd genoeg kledingstukken die toebehoren aan het mannelijk geslacht. In de mannenjas zit een brandgaatje dat is overdekt met een mysterieus label waarvan tot nu toe niemand de betekenis weet. 

Na isotopenonderzoek kwam vast te staan dat de vrouw lange periode van haar leven in Italië had gewoond. Waarschijnlijk de Dolomieten.
Veel meer is er eigenlijk niet bekend... Wel schatten ze in dat ze tussen de 18-35 jaar oud was toen ze is vermoord (met vuurwapen), en dat ze oorspronkelijk een vermoedelijke Aziatische afkomst had. 


Wat me vooral intrigeert is de manier waarop ze is gedumpt. Een kliko bak met beton, dat is echt rigoureus zullen we maar zeggen. Het lijkt me bijna onmogelijk om dat in je eentje klaar te spelen in verband met het gewicht. Wat me ook erg interesseert is het label in de jas. Er moet toch iemand zijn die weet waar het vandaan komt??

[Afbeelding: 5-6.jpg]
Antwoord
#2
Als je het mij vraagt zou het symbool iets te maken kunnen hebben met trekking of wintersport. Het is volgens mij wel door een amateur gemaakt. Heel mysterieus, maar het moet toch iemand bekend voorkomen.
Antwoord
#3
Quote: Een kliko bak met beton, dat is echt rigoureus zullen we maar zeggen. Het lijkt me bijna onmogelijk om dat in je eentje klaar te spelen in verband met het gewicht. Wat me ook erg interesseert is het label in de jas. Er moet toch iemand zijn die weet waar het vandaan komt??


Als ik op google maps kijk, staan er nogal wat bedrijven en huizen daar langs het water. Als iemand achter in de tuin de kliko vult en in het water kiepert door hem om te gooien, denk ik dat het wel mogelijk is. Het label, hier heb ik ooit al eens lange tijd naar gezocht, denkend dat het een kompas, zonnebloem, of zon kon zijn met daarin iets van tambour maitre maces, iets uit de zeilwereld, of een sport zoals schermen. Aan de stiksels te zien was het label origineel groter dan dit stukje.
Antwoord
#4
Het was een industriële kliko, ook het wasmiddel in dat soort zakken wordt gebruikt in de industrie, om werkkleding mee te wassen. Jammer dat er geen stickers opzaten, er is namelijk ook een sterk waspoeder dat tevens toepasbaar is als reiniger van: aluminium, staal, glas, steen, natuursteen en gelakte onderdelen. Verwijdert oliën, vetten en hardnekkige vervuiling. Tevens geschikt voor de manuele reiniging van ernstig vervuilde garagevloeren, scheepsdekken en overige industriële reinigingen. Ik neem aan dat alle bedrijven in de buurt wel een bezoekje hebben gehad van de politie. Maar dat wasmiddel komt vast niet bij een gewoon gezin uit de kast.
Antwoord
#5
Miss Marple, dat lijkt mij inderdaad ook, dat er meerdere mensen zijn geweest die moeten hebben geholpen vanwege het zware gewicht. Dat label ben ik ook erg veel opzoek naar geweest, en heb ook rondgevraagd in trekking/ski groepen op Facebook, maar niemand wist waar het voor stond. Wat jij zegt, dat het erop lijkt dat het uit een groter geheel komt, daar kan ik mij wel in vinden. Alsnog benieuwd of we met z'n allen er achter gaan komen waar het embleem voor staat. Dan hebben we al een deel van het raadsel opgelost.

Denk inderdaad dat de politie langs bedrijven is gegaan wegens de waspoeder. Maar het zou me aan de andere kant niets verbazen als dat niet is gebeurd. Het poeder is alleen lastig om als aanknopingspunt te gebruiken na al die tijd denk ik. Maar wellicht vergis ik me. Als het inderdaad iemand was die aan het water woonde, zou je denken dat buurtbewoners de vrouw zouden hebben herkend.
Antwoord
#6
Mijn broer is momenteel in Roemenië en plaatste wat foto's. Dit is een bord waarop ik ook zo'n patroon met van die boompjes zie.


Vervolgens ging ik naar Ski resorts in Roemenië kijken en kwam ik een dekbedovertrek en kussenslopen met zo'n rondje tegen. Het is niet hetzelfde maar het gaat mij even om het principe. Is dit toeval of is dit de manier waarop een logo wordt verwerkt in Roemenië?


Bijlagen Miniatuurweergaven
       
Antwoord
#7
Het label ziet er ook in mijn optiek uit alsof het niet door de fabrikant is geplaatst.
Op de foto lijkt het ook dat het label witter van kleur is in het midden. Aan de linker en rechter buitenzijde zie je duidelijk de bruin/groene kleur van het kledingstuk er doorheen. Tevens op ongeveer ⅔ vanaf boven gezien, lijkt er een strook te zitten waar de bruin/groene kleur doorheen komt.
Zou het label over een andere heen zijn geplaatst? En daarom in het midden witter zijn?
Of zit er iets vulling in om het brandgaatje te verbergen?
Is hier iets over bekend?
Antwoord
#8
(06-29-2024, 10:26 PM)C.W. schreef: Het label ziet er ook in mijn optiek uit alsof het niet door de fabrikant is geplaatst.
Op de foto lijkt het ook dat het label witter van kleur is in het midden. Aan de linker en rechter buitenzijde zie je duidelijk de bruin/groene kleur van het kledingstuk er doorheen. Tevens op ongeveer ⅔ vanaf boven gezien, lijkt er een strook te zitten waar de bruin/groene kleur doorheen komt.
Zou het label over een andere heen zijn geplaatst? En daarom in het midden witter zijn?
Of zit er iets vulling in om het brandgaatje te verbergen?
Is hier iets over bekend?

Ik heb er verder niets over kunnen vinden. Het lijkt inderdaad of er onder het lapje met de gaatjes over een ander label of iets zachts is genaaid. Ik vind het sowieso apart dat iemand het nodig vind om een brandgaatje aan de binnenkant van de jas te bedekken.
Antwoord
#9
(06-30-2024, 04:38 PM)BoH schreef: Ik heb er verder niets over kunnen vinden. Het lijkt inderdaad of er onder het lapje met de gaatjes over een ander label of iets zachts is genaaid. Ik vind het sowieso apart dat iemand het nodig vind om een brandgaatje aan de binnenkant van de jas te bedekken.

En dan ook nog zo slordig.
Antwoord
#10
(06-30-2024, 05:31 PM)Charity schreef:
(06-30-2024, 04:38 PM)BoH schreef: Ik heb er verder niets over kunnen vinden. Het lijkt inderdaad of er onder het lapje met de gaatjes over een ander label of iets zachts is genaaid. Ik vind het sowieso apart dat iemand het nodig vind om een brandgaatje aan de binnenkant van de jas te bedekken.

En dan ook nog zo slordig.

Ja, ook dat. En een Tenson logo is volgens mij bruin (donker van kleur), dus wat was de bedoeling hiervan, vraag je je af.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)