Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kliko bak moord 1999
#11
(07-01-2024, 10:37 AM)BoH schreef:
(06-30-2024, 05:31 PM)Charity schreef:
(06-30-2024, 04:38 PM)BoH schreef: Ik heb er verder niets over kunnen vinden. Het lijkt inderdaad of er onder het lapje met de gaatjes over een ander label of iets zachts is genaaid. Ik vind het sowieso apart dat iemand het nodig vind om een brandgaatje aan de binnenkant van de jas te bedekken.

En dan ook nog zo slordig.

Ja, ook dat. En een Tenson logo is volgens mij bruin (donker van kleur), dus wat was de bedoeling hiervan, vraag je je af.

Een Tenson logo, wat is dat precies?
Antwoord
#12
(07-03-2024, 06:53 PM)C.W. schreef:
(07-01-2024, 10:37 AM)BoH schreef:
(06-30-2024, 05:31 PM)Charity schreef:
(06-30-2024, 04:38 PM)BoH schreef: Ik heb er verder niets over kunnen vinden. Het lijkt inderdaad of er onder het lapje met de gaatjes over een ander label of iets zachts is genaaid. Ik vind het sowieso apart dat iemand het nodig vind om een brandgaatje aan de binnenkant van de jas te bedekken.

En dan ook nog zo slordig.

Ja, ook dat. En een Tenson logo is volgens mij bruin (donker van kleur), dus wat was de bedoeling hiervan, vraag je je af.

Een Tenson logo, wat is dat precies?

De jas die gevonden is lijkt een beetje op deze https://www.ebay.com/itm/235434056261 (even naar beneden scrollen, er is een foto van het label achter in de nek) Het Tenson label (en logo) is donker van kleur. Het is van origine een Zweeds merk en wordt in Nederland (o.a.) verkocht bij Bever Outdoor. De dichtstbijzijnde Beverwinkel vanaf de vindplaats is het Gelderlandplein in Amsterdam, maar dat zegt natuurlijk niets. De jas kan overal gekocht zijn.
Antwoord
#13
Zelf vond ik het wel wat weg hebben van een vintage legerjack.
Uiteraard door de kleur van het jack. Maar ook door het label.
Tijdens een digitale speurtocht kwam ik div afbeeldingen tegen van labels in vintage legerjassen (zie link)
https://images.app.goo.gl/6ivAmkrmTwPErYxk7
Puur gekeken naar hoe dit label er uit ziet en hoe deze in de jas is genaaid.
De teksten even weg denken.
Nu weet ik dat zeg 20/ 25 jaar geleden er meerdere kraampjes waren op het Amsterdamse Waterlooplein waar dit soort vintage legerkleding werd verkocht.
Of dit hedendaags nog steeds zo is durf ik niet te zeggen.
Antwoord
#14
(07-04-2024, 01:26 PM)C.W. schreef: Zelf vond ik het wel wat weg hebben van een vintage legerjack.
Uiteraard door de kleur van het jack. Maar ook door het label.
Tijdens een digitale speurtocht kwam ik div afbeeldingen tegen van labels in vintage legerjassen (zie link)
https://images.app.goo.gl/6ivAmkrmTwPErYxk7
Puur gekeken naar hoe dit label er uit ziet en hoe deze in de jas is genaaid.
De teksten even weg denken.
Nu weet ik dat zeg 20/ 25 jaar geleden er meerdere kraampjes waren op het Amsterdamse Waterlooplein waar dit soort vintage legerkleding werd verkocht.
Of dit hedendaags nog steeds zo is durf ik niet te zeggen.

Ik begrijp het geloof ik niet helemaal. Hebben we het over dezelfde jas? In de kliko bak vond men een beige Tenson jas met maat 54.  [Afbeelding: untitled-3-1.jpg?enable-io=true&enable=u...height=266] Dit een plaatje ervan. Dit is een voorbeeld van Ebay. 

[Afbeelding: s-l300.webp]
Antwoord
#15
Is dat de zelfde jas als die waar het mysterieuze label in zat?
Op foto lijkt dat meer legergroen..
Antwoord
#16
Over het logo, als het gekruiste pijlen zijn, daar kom ik verschillende logo's van tegen, en dat zou staan voor outdoor?
Die zon eromheen, zou dan zelfs misschien een berg of tipi tent, en een kampvuurvlam kunnen zijn?

Weet iemand wat die kliko woog, en of hij voor 1 persoon te tillen was? Ik vraag dit omdat de container maar halfvol met cement zat, en die zakken waspoeder. Waarom al die moeite als je iemand doodschiet, dan had je diegene toch ook ergens diep in een bos achter kunnen laten, zonder al dat werk en gesleep met een container en het risico dat deze ging drijven? Misschien zag de dader geen optie om het meisje weg te krijgen van de plek waar het gebeurde, zonder dat het buurtbewoners op zou vallen? Misschien een rijtjeshuis zonder carport of garage, auto zonder kofferbak of alleen in het bezit van een busje/vrachtwagentje? Dan sleep je met een container naar een busje, onder het mom van naar de vuilstort gaan, spanband erom, want hij is zwaar en zit vol, en geen haan die ernaar kraait. Of misschien was het iemand zonder auto, die daar aan het water woonde?
Kortom, hij heeft er nogal werk van gemaakt, dat is vast met een reden, maar welke?
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)