Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Strafzaak vermissing Duncan Zwakke
#2
(07-05-2024, 10:18 AM)admin schreef: Gister was het dan zo ver. De strafzaak in de zaak van Duncan Zwakke, tegen verdachte EJ van T. 

Hoewel de voorzitter uiteindelijk afsloot met de vaststelling dat er geen nieuwe feiten aan het licht waren gekomen, vond ik toch wel wat dingen opvallen. Vooral het feit dat de politie haren heeft gevonden in de kelder van het toenmalige pand van Van T. Eerder was nog onduidelijk óf er überhaupt iets was gevonden. 

Ook hoorde ik dingen voor het eerst over bijvoorbeeld de vermeende zak met 80.000 gulden die Zwakke in bezit zou hebben en die even later bij zijn vriendin bleek te zijn beland (in bewaring genomen(?). Dat is toch wel een hoop geld. Nu ik het zo neerschrijf besef ik me onbedoeld voor het eerst dat mensen weleens zouden kunnen denken dat de vriendin een hand heeft gehad in de verdwijning, of heb ik het mis?

Wat ik mij meer afvraag is of Van T. de waarheid spreekt, en dat hij écht niets te maken heeft met de moord. Moord ja, want de politie zei een paar maanden na de verdwijning al dat Zwakke vermoord moest zijn. Van T. was in die tijd in elk geval geen lieverdje, had blijkbaar vuurwapens thuis en bezat een koffieshop waar louche dingen gebeurden. 

De man is in elk geval sinds gister weer op vrije voeten en kan weer even genieten van de blauwe lucht en zingende vogels in de natuur. Hoe zal het verder gaan? In elk geval zegt de politie aan een eindrapport te werken. Verwacht wordt dat eind augustus weer beweging in de rechtszaal zal komen.

Tja, follow the money? Ik weet het niet. Waar ben jij tegengekomen dat de vriendin het geld in bezit had? Ik zag alleen dat de verdachte (af? of is hij nog steeds verdacht?) die 80.000 ging ophalen bij Duncan.
Antwoord


Berichten in dit topic
Strafzaak vermissing Duncan Zwakke - door admin - 07-05-2024, 10:18 AM
RE: Strafzaak vermissing Duncan Zwakke - door BoH - 07-06-2024, 05:45 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)