Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cassandra van Schaijk (2007)
#1
Ik ben al tijden gefascineerd door de moord op de 17-jarige 'Cassie' Cassandra van Schaijk. Ze ging op 23 maart 2007 naar een hardcore feest in discotheek Eindelijk in Almere. Hoewel haar vrienden al eerder weggingen bleef zij nog even hakken, tot een van de beveiligers haar even apart hield. Hem was opgevallen dat ze 'op haar einde' leek, en ze vertelde hem dat ze om 4 uur thuis moest zijn van haar vader. Om de laatste nachtbus nog te halen vertrok ze rond 03:30 richting het busstation. Ze kwam echter nooit thuis aan en de volgende dag begon de politie en familie/vrienden de zoektocht naar Cassandra. 

Onderzoek naar haar telefoongegevens leidde naar recreatiegebied Schateiland, dat zo'n 5 km van het busstation lag, en alleen te bereiken was via allerlei donkere weggetjes. De politie vermoedde dat Cassandra daar niet in haar eentje naar toe was gegaan, en dat er meerdere mensen met haar mee waren. Dat ze op Schateiland terecht was gekomen was zeer vreemd, aangezien ze om 4 uur thuis moest zijn en zichtbaar had geprobeerd op tijd thuis te komen.

Drie weken (14 april 2007) na de verdwijning werd het lichaam van Cassandra gevonden in het water van de Noorderplassen. Ook haar rugtas en damestas werden teruggevonden bij haar lichaam. De ritsen van de tassen waren open en haar mobiel, paspoort en bankpas waren eruit gehaald / gevallen / gedreven.

Een belangrijke getuige had Cassandra waarschijnlijk op het busstation gezien. Ze liep mee met twee jongens, vermoedelijk 'snorders' (illegale taxichauffeurs). De twee snorders hadden die avond meerdere passanten lastiggevallen en een taxirit aan hen opgedrongen. Cassandra liep met hen weg en kreeg een arm om haar heen geslagen van één van die jongens. Ze hadden het over wiet roken.. Deze jongens zullen mogelijk te maken hebben met haar dood, maar zijn nooit getraceerd door de politie. 

Het lijkt mij dat die gasten niet voor het eerst op het station hun diensten aanboden, en dat er mensen moeten zijn die meer weten. Waarom zijn die snorders nooit gevonden?! 

bron:  De cold case van Cassandra van Schaijk (coldcasezaken.nl)

[Afbeelding: 1-109.jpg]
Antwoord
#2
(04-04-2024, 01:32 PM)Robindw schreef: Een belangrijke getuige had Cassandra waarschijnlijk op het busstation gezien. Ze liep mee met twee jongens, vermoedelijk 'snorders' (illegale taxichauffeurs). De twee snorders hadden die avond meerdere passanten lastiggevallen en een taxirit aan hen opgedrongen. Cassandra liep met hen weg en kreeg een arm om haar heen geslagen van één van die jongens. Ze hadden het over wiet roken.. Deze jongens zullen mogelijk te maken hebben met haar dood, maar zijn nooit getraceerd door de politie. 

Het lijkt mij dat die gasten niet voor het eerst op het station hun diensten aanboden, en dat er mensen moeten zijn die meer weten. Waarom zijn die snorders nooit gevonden?! 

Hier is recent ook een heel item aan besteed in Opsporing Verzocht inclusief beeldmateriaal. Jammer dat de beelden zo onduidelijk zijn.. 

Antwoord
#3
Het is niet met 100% zekerheid te zeggen dat Cassandra vermoord is. De doodsoorzaak is nooit bekend geworden, omdat zij zo lang in het water heeft gelegen. Er zijn daarom ook geen sporen op haar gevonden. Natuurlijk is de plaats waar zij gevonden is verdacht. Zij had daar in principe niets te zoeken. Misschien is zij inderdaad met de snorders meegegaan, maar overleed zij in de taxi aan een overdosis van een cocktail van middelen, waarna de mannen haar lichaam in dat gebied gedumpt hebben. Gewoon een theorie.
Antwoord
#4
Wie weet meer over de dood van Cassandra van Schaijk ?
Na een avondje stappen in maart 2007 verdwijnt de 17-jarige Cassandra van Schaijk spoorloos. Drie weken later wordt haar lichaam gevonden in het water van de Noorderplassen in Almere. Tot op de dag van vandaag is niet duidelijk wat er met haar is gebeurd.

Deze zaak liet Peter R. de Vries niet los. Zijn Foundation doet een ultieme poging om ook deze zaak op te lossen en looft daarom €100.000 uit aan de persoon wiens informatie leidt tot de aanhouding en onherroepelijke veroordeling van de dader(s). Ook wordt er €10.000 uitgeloofd aan degene die ons haar oude Nokia telefoon kan overhandigen. Om aanspraak te maken op deze bedragen dient de gouden tip vóór 10 april 2024 bij de Foundation binnen te zijn.


Geen idee of ik dit zomaar mag plakken hier, er is een deadline en heel veel geld mee gemoeid. Weet je meer, dan laat het snel weten. Meer info hier: https://www.peterrdevries.nl/cases/cassa...n-schaijk/
Antwoord
#5
Dit is een docu over de vermissing van Cassandra. Een zaak die ik altijd verschrikkelijk verdrietig heb gevonden. Wat ik vooral interessant vind is een verslag van het verhoor door de politie met een dame die eveneens is aangesproken door de twee mannen op het busstation (en naar haar zeggen een gratis ritje naar huis aanboden, wat raar is als het om snorders gaat) en zelfs nog korte tijd met Cassandra in het bushokje heeft gezeten. Hierdoor krijg je sterk het vermoeden dat de twee mannen geen goed bedoelingen hadden. Ook zijn er mensen aan het woord die die avond met haar naar het feest zijn gegaan. https://www.kijk.nl/programmas/cassandra/sMbAZ1k02lo Helaas moet je wel door tig reclames heen bijten, maar de kosten moeten toch ergens door gedekt worden.
Antwoord
#6
Oh die docu ga ik dit weekend even op mijn gemak kijken. Inderdaad vreemd, gratis ritjes worden niet aangeboden door snorders. Wellicht is hieruit op te maken dat het inderdaad ging om gasten die uit waren op een makkelijke prooi. Het kan ook verklaren dat we na al die tijd nog steeds niet weten wie het zijn geweest, want als het daadwerkelijk snorders waren, moeten er toch reacties zijn gekomen uit de taxi-wereld. Maar volgens mij heeft geen enkele taxi-chauffeur een verklaring afgelegd over de mogelijke identiteit.

Maar de mannen spraken wel gewoon Nederlands. Dus dat betekend dat ze érgens zijn opgegroeid in het land en dat mensen hen kennen. Het is heel erg jammer dat de beelden zo onduidelijk zijn. Zijn de beelden al verbeterd? Vast wel?
Antwoord
#7
Ik heb de docu idd ook gekeken.
Best wel interessant.
Wel een aantal nieuwe punten om mss verder te kijken.
Wat ik me afvraag de telefoon heeft nog een poos aangestaan.
We kunnen er dus vanuit gaan dat hij op dat moment niet in het water lag.
Mss is hij later door de dader in het water is gegooid.
Die paspoorten dat vind ik een raar verhaal.
Kan het niet zijn dat Casandra is verdooft met een middel.
Voor een zeden misdrijf en beroving.
Maar dat ze compleet out is gegaan en haar daarom in water hebben gegooid.
Antwoord
#8
Het is echt een zaak waarbij meerdere scenario's niet geheel onlogisch klinken. Cassandra zou inderdaad in de 'taxi' of op schateiland onbedoeld onwel kunnen zijn geworden, desnoods van haar eigen pillen die ze op het feest had ingenomen(!), het ging immers niet heel erg lekker volgens de bewaker die haar naar huis stuurde. Ze kan ook zijn gestorven na een joint in combinatie met de drugs die al in haar systeem zat? (ik ben geen expert). Maar dan reist de vraag: waarom hebben de mannen haar dan in het water gedumpt, in plaats van gewoon naar hulpdiensten te brengen... Klinkt dan toch wel onlogisch.

Wat me logischer klinkt is dat de mannen haar hebben gedrogeerd en hebben meegenomen naar een plek waar niemand haar zou kunnen horen (Schateiland), om haar daar te verkrachten. Dat gedaan hebbende is ze gestorven omdat de mannen haar te veel gedrogeerd hebben, of gewoon door al het ingenomen spul. Mannen raakten in paniek, sperma wijst in hun richting, dus ze besluiten haar te dumpen?

Wat ook kan is dat de mannen haar bewust van het leven hebben beroofd. In bepaalde landen hebben ze écht nul respect voor vrouwen die zich zomaar mee laten nemen voor een vluggertje of iets dergelijks. Eerst verkracht en daarna vermoord, moest je maar geen slet zijn... Zo'n gedachte zouden ze dan hebben gehad.

Als laatste kan het ook dat ze haar levend hebben achtergelaten na de seks. Je kunt me veel wijs maken, maar ze nemen haar niet mee voor een andere reden dan seks. Na de seks hebben ze haar op Schateiland gelaten, respectloos als ze zijn. Cassandra is dan half in slaap in het water gevallen en verdronken.
Antwoord
#9
Laat ik het zo zeggen zonder zo expliciet te worden, want dat is niet echt nodig m.i. en ik denk kwetsend voor de nabestaanden. Een jonge vrouw onder invloed, samen met twee mannen, die in mijn ogen geen goede bedoelingen hadden, is een hele slechte combinatie. Als deze twee mannen er inderdaad verantwoordelijk voor zijn dat Cassandra op "het schateiland" terecht is gekomen dan moeten zij geweten hebben van deze plek. Misschien hebben zij vaker mensen daar naartoe vervoerd voor een after-party (als het inderdaad snorders waren), kwamen daar zelf regelmatig met een groep om te chillen of ze kwamen daar om drug te verkopen.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)