Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Een categorie over seriemoordenaars in NL, en in Europa?
#1
Is dat iets misschien? Ik ben zelf nogal geïnteresseerd in de Münsterland moorden, net over de grens bij Overijssel, van begin jaren 70 tot '74. Daarna vanaf 1975 tot  april '77 werden er vier meisjes ( jonge vrouwen) vermoord in Heidelberg. Daarna, vanaf oktober '77 tot '86 werden er 7 meisjes vermist en 1 dood gevonden in de omgeving van Bremerhaven. Meerdere daders? Een beroepsmilitair op oefening? Eduard Zimmermann van Aktenzeichen XY ungelöst zei destijds dat alle zaken misschien wel 1 en dezelfde dader konden hebben. Ik zou er best een topic over willen schrijven, ware het niet dat ik nogal een van de hak op de tak type ben. Ik spit dan bijvoorbeeld alles door, zelfs weblogs van Seedorf, alle data van oefeningen daar in de buurt, maar raak dan het overzicht kwijt door zoveel info. Zat Koos H. in dienst, wie was de militair die andere militairen aan hun bed bond met ijzerdraad van vervormde kleerhangers om hun keel, enz. Verknipte figuren te over.
Maar goed, er zijn helaas ook nog genoeg andere seriemoordenaars met genoeg op hun kerfstok waar veel over te schrijven valt.


En misschien ook een categorie over Identify me van Interpol in samenwerking met het BKA, de Nederlandse en Belgische politie?
Antwoord
#2
Goed idee Miss Marple, ik ben wel vóór een categorie over seriemoordenaars. Er zijn behoorlijk wat Europese interessante zaken gelinkt aan mogelijke sk's (serial killers). Onder welke categorie zal ik het forum plaatsen? Onder Cold cases en actuele zaken lijkt het me niet persé geschikt? Wat stel jij of jullie voor?

Een categorie over Identify me zie ik nog niet zo zitten omdat we al een forum hebben over ongeïdentificeerde personen. Daar kunnen natuurlijk zaken worden geplaatst uit de campagne van Interpol.
Antwoord
#3
(04-09-2024, 04:00 PM)admin schreef: Goed idee Miss Marple, ik ben wel vóór een categorie over seriemoordenaars. Er zijn behoorlijk wat Europese interessante zaken gelinkt aan mogelijke sk's (serial killers). Onder welke categorie zal ik het forum plaatsen? Onder Cold cases en actuele zaken lijkt het me niet persé geschikt? Wat stel jij of jullie voor?

Een categorie over Identify me zie ik nog niet zo zitten omdat we al een forum hebben over ongeïdentificeerde personen. Daar kunnen natuurlijk zaken worden geplaatst uit de campagne van Interpol.



Seriemoordenaars nationaal en internationaal, en dan alleen Europa? Dat kan gewoon van alle tijden zijn, vroeger en nu. US erbij  kan wel interessant zijn, maar die zijn ook te vinden op Websleuths natuurlijk. Ik hoop dat anderen zich ook laten horen op dit forum!  Ik trek met name die zaken over kannibalisme in de US niet, aan de andere kant kan het misschien een waarschuwing zijn voor iedereen die denkt dat hem of haar niets kan gebeuren. 

Identify me, daar heb je wel gelijk, Driemond is al een topic over, daar kan de rest dan wel bij, ook de ongeïdentificeerde vrouwen/ meisjes uit België en Duitsland.
Antwoord
#4
Heb het een en ander veranderd. Is volgens mij een mooie update?
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)