Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dode Vondelpark 1992
#21
(04-04-2024, 05:01 PM)admin schreef: Kijk wat voor artikel ik heb gevonden! Uit het AD 01-05-1992. Dit moet toch om dezelfde man gaan?! Klik om te vergroten

Algemeen Dagblad » 01 mei 1992 - Art. 134 | Delpher Dit is het artikel.


COpilot kwam met dit stukje tekst.

Dat is wel heel apart, aangezien het Rembrandtplein redelijk ver van het Vondelpark is. Geen makkelijke vergissing o.i.d., maar de data zijn te dichtbij elkaar, lijkt me geen toeval. Of het zijn twee aan elkaar verbonden gevallen geweest, maar de ander kon geïdentificeerd worden?

Ik vraag me ook af hoe ze erachter zijn gekomen dat hij geestelijk in de war was. Riep hij iets terwijl hij zichzelf in brand stak? Allemaal redelijk belangrijke info lijkt me.
Antwoord
#22
(04-04-2024, 05:01 PM)admin schreef: Kijk wat voor artikel ik heb gevonden! Uit het AD 01-05-1992. Dit moet toch om dezelfde man gaan?! Klik om te vergroten

Algemeen Dagblad » 01 mei 1992 - Art. 134 | Delpher Dit is het artikel.


COpilot kwam met dit stukje tekst.

Wow, wat goed. Dit is vast dezelfde man. Het lijkt mij heel sterk dat twee mensen zichzelf op Koninginnedag 1992 in brand steken, maar is niet uitgesloten natuurlijk. Het Rembrandtplein is echt een hele ander plek dan het Vondelpark, maar ook een hele drukke plek op Koninginnedag. De kans is groot dat mensen zich dat kunnen herinneren als daar gericht naar gevraagd wordt.
Antwoord
#23
(03-29-2024, 06:50 AM)BoH schreef: Ik weet eigenlijk niet of deze man überhaupt iets met Hare Krishna te maken heeft. In de post-mortem foto lijkt het of hij ook langer haar heeft op het voorhoofd en halverwege het hoofd, dus niet een totaal geschoren schedel met alleen een langer plukje aan de achterkant zoals de Hare Krishna. Misschien had hij een "mohawk" kapsel.


Ik heb zijn post mortem foto vergroot, aan de rechterkant op de foto, dus zijn linkerkant, lijkt het inderdaad lang haar, minstens tot aan zijn schouders? Het zou fijn zijn als er een tekening of schets van hem zou zijn, nu is het gokken wat er van zijn gezicht nog klopt, de neus en oren zijn vast wel iets groter geweest denk ik?
Antwoord
#24
Ja je zou inderdaad denken dat mensen die getuige waren van dit verschrikkelijke tafereel, zich nog exact moeten herinneren hoe het is gegaan. Ik vind het echt onwijs raar dat de zaak niet meer media-aandacht heeft gekregen. Het zal vast staan dat er mensen trauma's hebben opgelopen bij het aanschouwen van de suicide.

Ik vind ook lijken alsof hij langer haar had. Toch bijzonder dat er maar één foto is vrijgegeven, terwijl zijn identiteit onbekend was. Hoe pijnlijk het ook is, met meer foto's heb je meer kans op herkenning. Tenzij het echt te schokkende foto's waren. Wat zou kunnen helpen is om een regionale journalist te vragen om over de zaak te schrijven, en te vragen of mensen zich nog iets kunnen herinneren.
Antwoord
#25
Er is inmiddels een berichtje aan de politie gestuurd, met het krantenartikel, met de vraag of zij zeker weten of er twee incidenten waren op die betreffende Koninginnedag (Vondelpark en Rembrandtplein) of dat er sprake kan zijn van een vergissing in de berichtgeving. Ik verwacht geen antwoord, maar hoop dat zij er nog een keer goed naar kijken. Op dit moment is er (nog?) niets aangepast. https://www.politie.nl/gezocht-en-vermis...erdam.html

Er is ook een oproep gedaan op de FB pagina van 'Vrienden van het vondelpark'. Zij waren erg aardig en bereid dit te plaatsen. Helaas zijn daar nog geen concrete reacties op gekomen, maar wie weet.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)