Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Arrestaties in Tonny ter Horst zaak
#1
Vandaag 23 april 2024 werd bekend dat er een tweede arrestatie is verricht in de moord op Tonny ter Horst! Een zaak van 9 oktober 2000. 
Tonny werd die dag in Terborg met pistoolschoten om het levengebracht toen hij om 22:00 uur een coffeeshop aan de Industrieweg wilde bezoeken. Wat hij niet wist, was dat op dat zelfde moment twee gemaskerde overvallers een poging hadden gedaan om de shop te beroven, waarbij de eigenaar ook is beschoten. De twee daders vluchtte de zaak zonder buit uit en liepen Tonny daarbij tegen het lijf, waarna ze het vuur op hem openden. 

De politie vond bij hun onderzoek het moordwapen aan de Paasberg. Er werden twee verdachten gearresteerd, maar het is mij onduidelijk om welke personen het ging. Ze werden in elk geval weer vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs. Daarna broken er jaren aan waarin de moord niet meer veel ter sprake kwam lijkt het wel.

Pas geleden, in maart 2024 werd de zaak heropend waarbij flyers werden uitgedeeld. Ik vermoed dat de politie het dossier er ook weer opnieuw heeft bijgepakt om deze eens helemaal door te nemen met een frisse blik. In elk geval leidde de moeite tot twee arrestaties. 
Op 9 april hield de politie een 50 jarige man uit Doetinchem aan, en vandaag een 53 jarige man uit Didam. Zouden deze twee de daders zijn?! Wat zou dat goed nieuws zijn. Ik las dat de eerste verdachte al eens eerder is gearresteerd wegens het neerschieten van een coffeeshop eigenaar. Het lijkt me dan te gaan om de coffeeshop aan de Industrieweg, right?!

Geweldig werk dus ver.  Big Grin
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)