Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eefke Wolf (1983)
#1
Ik hoop dat er speurders zijn die geinteresseerd zijn in de zaak van Eefke Wolf uit Wezep. Het is denk ik één van de meest mysterieuze zaken in Nederland.

De 25 jarige Eefke verdween vanuit haar werk in het gezinsvervangend tehuis Bloemensteijn in Hattem. Een instelling die woningen bood aan mensen met een hersenafwijking. Eefke zei na een dag werk haar collega's gedag en zou op haar brommertje naar huis gaan. Dit terwijl ze thuis had gezegd dat ze op Bloemensteijn zou blijven slapen. Iets klopt daar al niet. 

Ze kwam nooit thuis, en verscheen de dag daarna ook niet op haar werk. Haar brommertje stond wel in de fietsenstalling maar de helm mistte, samen met Eefke. 

Eefke was een slimme meid die wellicht wat rustig overkwam op anderen, maar naar verluid leidde ze een wild seks/liefdesleven. Ze deed het (als we het moeten geloven) met meerdere van haar collega's, waar onder de tuinman (Henk) en ook een Spaanse jongen die op het zelfde terrein woonde als het gebouw. Ene Guillermo, die na de vermissing is verdwenen. Geruchten zijn dat hij in Spanje zelfmoord heeft gepleegd, maar dat staat niet vast. Waar is hij gebleven, en heeft hij een rol gespeeld in de verdwijning van Wolf? 

Eigenlijk lijkt het erop dat Eefke een geheim afspraakje had met iemand, en dat die date helemaal verkeerd is afgelopen. Met wie had ze die avond een stiekeme date? Zou ze soms daar blijven slapen??? 

OF..... Is ze er vandoor gegaan? Wilde ze een ander leven, en is ze ergens opnieuw begonnen? Wie heeft zin om samen in deze zaak te duiken???? 

   

https://www.coldcasezaken.nl/eefke-wolf
https://podcastluisteren.nl/pod/Eefke-in-rook-opgegaan
Antwoord
#2
Ik had de podcast al een keer gehoord. Goed werk. Ook van Stichting Coldcasezaken en Signi honden. Komt de jonge man Guillermo naar voren in de podcast? Het komt opvallend vaak voor dat daders zich van het leven beroven, omdat ze zichzelf niet kunnen verenigen met hun daad.

Ik denk inderdaad dat een date na het werk het meest voor de hand liggen scenario is. Gezien het feit dat Eefkes helm niet op het werk of bij haar brommertje is aangetroffen, denk ik dat het mogelijk is dat de betreffende persoon haar misschien is komen halen op een motor of in ieder geval een voertuig waar ze de helm bij nodig had.

Ik vind het verhaal over een gevonden helm in het water door de vrouw heel vaag. Is er nu wel of niet melding gedaan? Kan dit niet geverifieerd worden doordat een deel van het dossier zoek is?

Ik hoop dat Eefke's lichaam ooit nog gevonden wordt. Het lijkt erop dat ze niet ergens "in de buurt" ligt. Het kan gek lopen. Dat zien we wel weer bij de zaak van Maria van der Zanden uit Putten, waarvan de stoffelijke resten in Duitsland zijn gevonden. Trouwens ook heel interessant hoe zij daar terecht is gekomen.
Antwoord
#3
Ja de zaak van Maria van der Zanden is inderdaad enorm interessant, en is ook omgeven door mysteries. En misschien ligt Eefke inderdaad wel op een plek ver weg van Hattem. Het zou verklaren waarom ze nooit is gevonden, want er is écht wel goed gezocht volgens mij.

Eefke Wolf kan ook best ergens in een ander land wonen, vergis je niet. Ze heeft wel eens aangegeven aan vriendinnen/collega's dat ze best ergens helemaal opnieuw zou willen beginnen (als ik mij niet vergis). Maar ja, vindt haar dan maar eens terug. De tijd gaat ook meespelen. Ze zou inmiddels over de 65 jaar zijn.

Ik ben wel benieuwd naar die Guillermo. Het staat niet vast dat hij dood is. Misschien woont hij wel ergens in Spanje, met iets verschrikkelijks op zijn geweten. Oud collega's van Eefke zouden meer kunnen vertellen over deze jongen. Ik weet dat hij een uitzondering in de regel was. Want hij had geen hersenafwijking, maar mocht toch op het terrein wonen. De man had iets met zijn benen waardoor hij bijna niet kon lopen. Eefke zou wel eens bij hem 'logeren'. Erg interessant.
Antwoord
#4
(04-27-2024, 10:22 AM)Robindw schreef: Ja de zaak van Maria van der Zanden is inderdaad enorm interessant, en is ook omgeven door mysteries. En misschien ligt Eefke inderdaad wel op een plek ver weg van Hattem. Het zou verklaren waarom ze nooit is gevonden, want er is écht wel goed gezocht volgens mij.

Eefke Wolf kan ook best ergens in een ander land wonen, vergis je niet. Ze heeft wel eens aangegeven aan vriendinnen/collega's dat ze best ergens helemaal opnieuw zou willen beginnen (als ik mij niet vergis). Maar ja, vindt haar dan maar eens terug. De tijd gaat ook meespelen. Ze zou inmiddels over de 65 jaar zijn.

Ik ben wel benieuwd naar die Guillermo. Het staat niet vast dat hij dood is. Misschien woont hij wel ergens in Spanje, met iets verschrikkelijks op zijn geweten. Oud collega's van Eefke zouden meer kunnen vertellen over deze jongen. Ik weet dat hij een uitzondering in de regel was. Want hij had geen hersenafwijking, maar mocht toch op het terrein wonen. De man had iets met zijn benen waardoor hij bijna niet kon lopen. Eefke zou wel eens bij hem 'logeren'. Erg interessant.

Ik weet niet of ze ergens opnieuw is begonnen. Ik denk dat iedereen dat wel eens denkt of zegt, maar het ook doen is 'vers twee'. Daar moet je best dapper voor zijn. Tenzij er iemand is die voor je kan zorgen (geld, woning, werk etc.) of althans de indruk wekt dat te kunnen of dat -valselijk- belooft. Had ze zo'n hekel aan haar werk en familie dat ze dat allemaal achter heeft gelaten? Het komt natuurlijk voor, gevallen waarbij iemand nooit meer terugkijkt of contact opneemt met familie, maar was Eefke in staat om zoiets wreeds te doen? Ik betwijfel het.
Antwoord
#5
Ik weet het ook niet. Maar wat ik wel weet is dat ze samen met een goede vriendin van haar genaamd Angela (Janssen?), die tevens even werkte op Bloemensteijn, een week op vakantie is geweest naar Frankrijk of Spanje, en dat Eefke zich daar 'uitzonderlijk heeft vermaakt'. Angela woonde destijds in Wapenveld en had een auto. Ze stond bekend als een vlierenfluiter, gebruikte drugs en dook naar verluid met jan en alleman het bed in. Eefke ging waarschijnlijk vaak naar Angela toe om daar tijdens haar avonddiensten te eten.

Van Angela is daarna niets meer bekend. Collega's van Bloemensteijn weten niet wat er daarna gebeurd is met haar. Ze is niet vermist of wat dan ook, maar wellicht is ze geëmigreerd. Misschien is ze wel samen met Eefke de hort op gegaan? Het zijn tamelijk wilde verhalen, maar bij een vermissing die al meer dan veertig jaar duurt moet je soms verder kijken.
Antwoord
#6
(05-01-2024, 08:54 AM)Robindw schreef: Ik weet het ook niet. Maar wat ik wel weet is dat ze samen met een goede vriendin van haar genaamd Angela (Janssen?), die tevens even werkte op Bloemensteijn, een week op vakantie is geweest naar Frankrijk of Spanje, en dat Eefke zich daar 'uitzonderlijk heeft vermaakt'. Angela woonde destijds in Wapenveld en had een auto. Ze stond bekend als een vlierenfluiter, gebruikte drugs en dook naar verluid met jan en alleman het bed in. Eefke ging waarschijnlijk vaak naar Angela toe om daar tijdens haar avonddiensten te eten.

Van Angela is daarna niets meer bekend. Collega's van Bloemensteijn weten niet wat er daarna gebeurd is met haar. Ze is niet vermist of wat dan ook, maar wellicht is ze geëmigreerd. Misschien is ze wel samen met Eefke de hort op gegaan? Het zijn tamelijk wilde verhalen, maar bij een vermissing die al meer dan veertig jaar duurt moet je soms verder kijken.

Hoi Robindw, kan jij aangeven/mij op weg helpen waar deze informatie vandaan komt? Wordt het besproken in de Podcast? Zo ja, welk deel? Hoe kom je aan de spelling van Janssen? en niet bijvoorbeeld Jansen (met 1 s) of Janßen. Just a guess: De naam Janssen komt veel voor in Duitsland (Niedersachsen), maar kan natuurlijk ook gewoon Nederlands zijn. Ook de naam Angela komt vaak in Duitsland voor. 
Antwoord
#7
Hoi BoH,

De info heb ik van iemand die veel onderzoek heeft gedaan naar de zaak. Hij heeft het direct van collega's van Eefke. Jansen kan ook! Hij spelde het wel met twee ssen maar het zal best met 1 kunnen. Angela was volgens mij gewoon een Nederlandse vrouw, die even heeft gewerkt bij Bloemensteijn, en werd beschreven als een echte 'flierefluiter', kwam ook steeds te laat op werk en ging vaak stappen (met Eefke).
De onderzoeker die ik sprak zei dat best mogelijk is dat Eefke en Angela hem samen zijn gesmeerd naar het buitenland. Maar hoe groot die kans is durf ik niet te zeggen. In elk geval blijkt Eefke niet zo'n verlegen meisje te zijn geweest als sommigen dachten.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)