Webspeurders

Volledige versie: Dode man in Staelduinse Bos 9-12-2007
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Pagina's: 1 2 3
Ik ben me al lange tijd aan het verdiepen in de volgende zaak. 

Bron: Coldcasezaken.nl

''Op 9 december 2007 komt er een lugubere melding binnen bij boswachter Fred Spreen, die het Staelduinse Bos in 's-Gravenzande onder zijn beheer heeft. Er zou wellicht een pop aan een boom hangen. Als Fred op onderzoek uitgaat doet hij een schokkende ontdekking als hij, in plaats van een pop, een hangende dode man aantreft.

De politie wordt erbij gehaald en begint meteen een onderzoek. Tekenen dat de man is omgekomen door een misdrijf zijn er niet, en het is eigenlijk meteen duidelijk dat het om een suicide gaat. De overleden man blijkt helemaal geen identiteitspapieren bij zich te hebben.''

Hoewel de politie destijds het vermoeden had dat het om iemand uit een (voormalig) soviet land ging, heeft mijn eigen onderzoek tot nu toe veel meer in de richting gewezen van het Midden Oosten. Denk dan vooral aan Iran / Koerdische bevolkingsgroepen. Dat baseer ik ten eerste op het feit dat de man helemaal niet op een Oostblokker lijkt. Ten tweede heb ik echt niks kunnen vinden dat in de richting wijst van Soviet, en ik heb écht goed gezocht.... Ik vind hem erg het uiterlijk hebben van een Iranier of iemand die uit zo'n gebied komt. Ook zijn tatoeage lijkt tot nog toe in de richting te wijzen van Iran en omliggende landen. 

[attachment=14] [attachment=15]

Ik vind zijn tattoo iets weghebben van dit Iraanse embleem: 

[attachment=16]

Als dat zo is had de man iets te doen met The Army of the Islamic Republic of Iran. Ik kan mij natuurlijk vergissen. Ook kreeg ik van iemand een tip dat het embleem iets te maken had met de Iraanse beweging Komala. 

Ik hoop dat er mensen zijn op dit forum die me kunnen helpen het mysterie te ontrafelen. Ik ben alleen geïnteresseerd in wie de man was, verder niks.
Zelf hou ik altijd vele opties open, dus wat mij betreft zou hij overal vandaan kunnen komen. Ik lees het volgende in een artikel van omroep West: https://www.omroepwest.nl/nieuws/3736064...duinse-bos

In 2007 heeft de recherche veel onderzoek gedaan naar de identiteit van de man. Er zijn onder andere vingerafdrukken afgenomen, er is DNA-onderzoek gedaan, de kleding en de bril van de man zijn onderzocht, zijn foto is getoond in de media en de politie is langs verschillende vakantieparken in de buurt geweest. Ook zijn passagierslijsten van de boot tussen Harwich en Hoek van Holland opgevraagd.

Al het onderzoek heeft niet geleid tot het bekend worden van de identiteit van de man. Hij is begraven in een naamloos graf op de begraafplaats in Naaldwijk. Het coldcaseteam van de politie Den Haag wil de familie of vrienden van de man kunnen vertellen wat er met hem is gebeurd en waar zijn lichaam begraven ligt. Daarom hoopt de politie dat iemand de man alsnog herkent en meer over hem kan vertellen.
Het gaat om een blanke man van 25 à 35 jaar. Hij is 1,80 meter lang, heeft kort donker haar, een stoppelbaard en bruine ogen. Mogelijk werkte hij in 2007 in het Westland of heeft u met hem op de boot vanuit Engeland gezeten.

Aan de binnenkant van zijn rechterbeen heeft de man een kleine gekleurde tatoeage. Volgens kenners bestaat die uit twee verschillende tatoeages, waarbij de cirkel een zogenaamde 'sgul' is, een soort teken van verdriet of de dood. Die tatoeages zijn geplaatst door een amateur.
Op zijn rechterbovenarm heeft hij een gekleurde tatoeage van een oog. Dat geeft aan dat de man iets met de dood heeft gehad, zoals het verlies van een dierbare. Mogelijk weet iemand waarom de man die heeft laten zetten.

Ik heb nog niet opgezocht wat een SGUL is, nog geen tijd voor gehad, maar zal proberen me daar eens in te verdiepen, want het lijkt me ook interessant welk stuk er dan niet bij hoort, als het om 2 verschillende tatoeages in 1 gaat.

Vervolgens lees ik op Coldcasezaken.nl (https://www.coldcasezaken.nl/onbekende-man-1) het volgende over zijn kleding:

De man droeg bijzondere dure kleding, en ook zijn bril was geen goedkoop model. Zijn outfit was als volgt:

een wit T-shirt met tekst: Northern Sideloaders LTD (voorzijde) en Commanders Sideloaders (achterzijde)
een zwarte trui.
een kaki-beige jas met bontkraag
een bruine ribbroek van het merk Burberry
beige suede schoenen
Het ging volgens boswachter Fred om spiksplinternieuwe kleding.

Het T-shirt valt wat mij betreft compleet uit de toon. Het betreffende bedrijf verkoopt heftrucks, zijladers enz. https://www.commanderhandling.com/about-us/
Nieuwe dure kleding, en dan zo'n shirt?
Het doet me denken aan het bedrijf waar mijn vader werkte als kraanmachinist, wanneer hij een nieuwe kraan kreeg, kreeg hij altijd een miniatuur van het bedrijf dat de kraan leverde. Misschien in dit geval een shirt? Dat hij bijvoorbeeld, ondanks zijn dure kleding, ergens werkte als heftruckchauffeur ofzo, en het T-shirt kado kreeg?

Het is geen T-shirt dat je in de winkel koopt, maar misschien is het via commanderhandling aan een bedrijf gegeven dat daar een machine kocht, en uitgedeeld onder het personeel?

Misschien brengt dit ons geen steek verder, maar ik wilde het toch even ter sprake brengen.

Ik kan niets vinden wat betreft de sgul, alleen dat het school betekent in het Welsh, misschien iemand met een luxe gsm die kan zoeken naar gelijksoortige afbeeldingen?
In de cirkel lijkt het of ik een rode en groene slang zie? En dat ding eronder lijkt iets uit een stripverhaal, wanneer je hem omdraait dan.
Hoi Miss Marple, dank voor je reactie. Wat je zegt over het t-shirt is zeker interessant! Dure kleding, en dan een shirt van een soort bouwbedrijf. Dat moet een tamelijk interessant aanknopingspunt zijn die volgens mij de moeite waard is om uit te pluizen. Wellicht weet het bedrijf nog van een bepaalde vermissing in de familie van een werknemer, of van een werknemer zelf. Ga ik ook zeker even induiken! Dank voor je hulp alvast!
Het lijkt me zeker een goed idee om na te gaan wanneer dit bedrijf deze shirts heeft laten drukken en of het eenmalig was of dat het vaker gebeurde. Kreeg alleen het personeel zo'n t-shirt of ook mensen die er over de vloer kwamen? Zaken relaties?
(05-16-2024, 06:51 PM)Charity schreef: [ -> ]Het lijkt me zeker een goed idee om na te gaan wanneer dit bedrijf deze shirts heeft laten drukken en of het eenmalig was of dat het vaker gebeurde. Kreeg alleen het personeel zo'n t-shirt of ook mensen die er over de vloer kwamen? Zaken relaties?

Ik zag ergens een foto waar het personeel een zwart shirt droeg, met rode opdruk, maar dat kan na verloop van jaren natuurlijk ook veranderd zijn. Ik kan de foto helaas niet meer vinden.
Eigenlijk ga ik ervan uit dat de politie deze link toch wel onderzocht zal hebben?
Ja het lijkt mij ook dat de politie hier naar heeft gekeken. Maar je weet maar nooit - je kunt je soms ontzettend verbazen over hele knullige fouten die in een politieonderzoek zijn gemaakt. Ik wil deze link wel gaan uitzoeken. Heeft iemand hier dat shirt wel eens gezien van de John Doe? Of is deze nooit gepubliceerd?
(05-18-2024, 04:03 PM)admin schreef: [ -> ]Ja het lijkt mij ook dat de politie hier naar heeft gekeken. Maar je weet maar nooit - je kunt je soms ontzettend verbazen over hele knullige fouten die in een politieonderzoek zijn gemaakt. Ik wil deze link wel gaan uitzoeken. Heeft iemand hier dat shirt wel eens gezien van de John Doe? Of is deze nooit gepubliceerd?

Ik heb er gisteren wel naar gezocht, maar niet gevonden.
Miss Marple, bedoelde je deze foto?
https://www.facebook.com/photo?fbid=3988...0974610534
(05-20-2024, 03:15 PM)Charity schreef: [ -> ]Miss Marple, bedoelde je deze foto?
https://www.facebook.com/photo?fbid=3988...0974610534

Ja inderdaad, dankjewel Charity.


Het kan natuurlijk ook nog zo zijn, dat die heftrucks en liftdingen ook in Nederland en andere landen verkocht zijn, en dat daarbij T-shirts weggegeven zijn, dus of het specifiek om een Engelsman gaat, geen idee.
Ik zit toch even met de term 'sgul'. Waar komt deze info vandaan? Ik kan daar als zodanig eveneens niets over vinden. Ook niet via "afbeelding zoeken met Google". Is het gewoon fonetisch voor skull? Het woord 'sgul' bestaat wel in het Welsh, maar betekent school. Ook ben ik van mening dat een skull tattoo heel veel meer betekenissen heeft. Het lijkt alsof er op -zeg maar- het voorhoofd van de schedel (ik denk wel dat dit het is) iets geschreven staat. Ik zie zoiets als C + V of C + Y, maar misschien is het mijn verbeelding.
Pagina's: 1 2 3