Webspeurders

Volledige versie: Uitspraak moord op Peter R. de Vries
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Op 12 juni 2024 sprak rechtbank Amsterdam het vonnis uit in deze zaak. De schutter Delano G., zijn chauffeur Kamil E. en hun opdrachtgever Krystian M. zijn veroordeeld voor de moord op Peter R. de Vries. Zij kregen respectievelijk 28, 28 en ruim 26 jaar gevangenisstraf opgelegd.

Drie andere mannen werden veroordeeld voor medeplichtigheid aan de moord. Zij kregen straffen opgelegd variërend van 10 tot 14 jaar. Twee mannen, die alleen verdacht werden van deelname aan een criminele organisatie, werden vrijgesproken. De laatste verdachte werd vrijgesproken van medeplichtigheid en deelname aan een criminele organisatie. Hij werd wel veroordeeld voor het bezit van drugs.

Bron: Rechtspraak.nl

De nabestaanden van Peter, zijn zoon en dochter zijn tevreden met de hoge straffen. Ik vind het ook prima. Ja, van mij mochten ze ook levenslang krijgen hoor, maar 28 jaar is gelukkig ook een hele hele lange tijd. Mooi ook dat die 'filmers' tien jaar kregen. Hadden ze vast niet verwacht toen ze daar met hun mobieltje langs Peter liepen.

[attachment=17]

Jullie reacties?
(06-13-2024, 12:20 PM)Robindw schreef: [ -> ]Op 12 juni 2024 sprak rechtbank Amsterdam het vonnis uit in deze zaak. De schutter Delano G., zijn chauffeur Kamil E. en hun opdrachtgever Krystian M. zijn veroordeeld voor de moord op Peter R. de Vries. Zij kregen respectievelijk 28, 28 en ruim 26 jaar gevangenisstraf opgelegd.
Drie andere mannen werden veroordeeld voor medeplichtigheid aan de moord. Zij kregen straffen opgelegd variërend van 10 tot 14 jaar. Twee mannen, die alleen verdacht werden van deelname aan een criminele organisatie, werden vrijgesproken. De laatste verdachte werd vrijgesproken van medeplichtigheid en deelname aan een criminele organisatie. Hij werd wel veroordeeld voor het bezit van drugs.
Bron: Rechtspraak.nl
De nabestaanden van Peter, zijn zoon en dochter zijn tevreden met de hoge straffen. Ik vind het ook prima. Ja, van mij mochten ze ook levenslang krijgen hoor, maar 28 jaar is gelukkig ook een hele hele lange tijd. Mooi ook dat die 'filmers' tien jaar kregen. Hadden ze vast niet verwacht toen ze daar met hun mobieltje langs Peter liepen.
Jullie reacties?

Gezien deze uitleg van de straffen https://www.rovid.nl/rech/rbam/2024/rech...7-bron.mp4 is mijn geloof in de rechtstaat niet aangetast. De overwegingen klinken logisch. Mijn emoties daarentegen zeggen iets anders. R.I.P. Peter.