Webspeurders

Volledige versie: Politie A'dam identificeert N.N. na 28 jaar "Leon"
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
https://www.facebook.com/photo?fbid=5682...0922391005

Verdrietig, maar ook mooi nieuws. 

Een enorme doorbraak: na 28 jaar krijgt de familie van de vermiste Leon (toen 36 jaar) eindelijk duidelijkheid. Het Coldcase-team van de politie Amsterdam doet jarenlang onderzoek naar een overleden persoon waarvan de identiteit niet achterhaald kon worden. Tot nu dus. Voor de nabestaanden die jarenlang in het duister tastten is er nu geen open einde meer. Op begraafplaats St Barbara had Leon een bordje met daarop de woorden ‘onbekende overledene’. De familie heeft dat nu kunnen vervangen voor een plaatje met zijn naam. ‘Vermist is erger dan dood’ zegt de familie van Leon. ‘Niet weten waar en of iemand er nog is zorgt veel onrust. We kunnen het nu beter een plek geven.’
Het Cold Case team van de Amsterdamse politie werkt momenteel aan 60 zaken waar de naam van het slachtoffer onbekend is. De oudste is uit 1970, de meest recente van twee jaar geleden. Hoe lang het ook geleden is dat iemand vermist is geraakt, elke tip of aanwijzing kan bruikbaar zijn. Het is daarom ook heel belangrijk om als verwanten van een vermiste alsnog DNA af te staan!
Coldcase-rechercheur Carina van Leeuwen: ‘ik weet nooit precies hoe nabestaanden reageren als wij iemand identificeren, maar iedereen zegt: ‘Ik ben blij dat ik het nu weet.’ En als je iemand mist, ook al is het al heel lang geleden, meld je bij ons! coldcase.amsterdam@politie.nl

https://drimble.nl/regio/noord-holland/a...erdam.html 

Mijn oprechte deelneming en veel sterkte voor de nabestaanden van Leon. 
Dankjewel voor deze post, ik had hier nog niets over gelezen. Het is inderdaad verdrietig maar ook goed nieuws, nu kan de familie alsnog afscheid van hem nemen, en het misschien een klein beetje afsluiten. Sterkte en kracht voor Leon's familie gewenst.
Dat Cold Case team doet ontzettend goed werk, 60 zaken dat zijn er heel erg veel. Hopelijk volgen er nog meerdere identificaties, en krijgen andere nabestaanden ook ooit zekerheid, zodat ze weten wat er met hun familielid/vriend(in) is gebeurd.