Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Moord op Theo Kroon, Haarlem, 16-7-1991
#3
(04-21-2024, 02:48 PM)admin schreef: BoH, dank voor je uitgebreide topic. Ik ben benieuwd wie zich hier in gaan verdiepen, het is denk ik de moeite waard! De zaak verjaard in elk geval niet als de dader meerderjarig is. Tenzij ze dit in de categorie 'doodslag' stoppen, dan geloof ik dat de zaak na 25 jaar kan verjaren. Iemand die dit kan bevestigen???

Ja, deze zaak komt in een aantal opzichten "dichtbij". Ik ben ook vooral nieuwsgierig naar wat anderen denken dat het motief van de dader is geweest. Misschien was deze zelf wel bekend in de homoscene. 

Ik ben niet bekend met homo-ontmoetingsplaatsen, ook niet die in de Hout, maar duidelijk is dat hij, gezien de vindplaats van Theo, ten tijde van de moord, daar niet was. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de dader hem daar gezien heeft en hem gevolgd is. Zijn er door de politie nog andere scenario's onderzocht, anders dan dat dit iets te maken had met zijn homoseksualiteit en hij vermeend aan "het cruisen" was? 

Ik kan me er trouwens niets bij voorstellen dat je als eerste om ca. 8:00 uur in de ochtend op zoek gaat naar een seks-partner in de buitenlucht, maar misschien was hij al in 'de Hout' uren daarvoor? Maar misschien hebben anderen daar ideeën over?

Als ik het goed begrepen heb verjaard moord niet en ook doodslag niet (meer), maar om eerlijk te zijn is er veel tegenstrijdige info op het internet. Je zou denken dat onze overheid het wel weet, maar het zou kunnen zijn dat oude zaken die voor een bepaalde datum gepleegd zijn nog wel kunnen verjaren. Het is mij ook niet helemaal duidelijk.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen...ngstermijn.
Antwoord


Berichten in dit topic
Moord op Theo Kroon, Haarlem, 16-7-1991 - door BoH - 04-20-2024, 08:14 AM
RE: Moord op Theo Kroon, Haarlem, 16-7-1991 - door BoH - 04-21-2024, 04:06 PM
RE: Moord op Theo Kroon, Haarlem, 16-7-1991 - door BoH - 04-22-2024, 10:02 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)