Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alie Spruit uit Haastrecht
#1
Alie Spruit woonde met haar man en vijf kinderen in een boerderij langs de Provinciale weg tussen Haastrecht en Oudewater. Op zaterdag 23 januari is zij na een echtelijke ruzie op de fiets weggereden en nooit meer teruggekomen.
https://www.politie.nl/gezocht-en-vermis...ofsen.html

https://www.peterrdevries.nl/coldcase-al...roelofsen/

https://www.delpher.nl/nl/kranten/view?c...47&rowid=2
Antwoord
#2
Wat een rare zaak is dit ook weer. Ik vind het moeilijk om te geloven dat Alie zichzelf van het leven heeft beroofd, althans niet ergens in de buurt van haar boerderij.

Je kunt je eigen lichaam niet verstoppen en zij had naar verluidt een fiets en een koffer met kleding bij zich. Het is allemaal een beetje vaag. In het krantenartikel lees ik dat ze in eerste instantie de auto wilde pakken, maar dat haar man de sleutels niet wilde geven. Dan is een koffer met kleding makkelijk te vervoeren, maar op een fiets? Waarom ook een koffer met kleding inpakken, als je alleen maar even wilt afkoelen van een echtelijke ruzie. Vanwege de kleding klinkt het dat Alie in ieder geval een paar dagen weg wilde blijven.

In z'n algemeenheid zullen moeders niet zo snel hun kinderen verlaten, maar de realiteit is dat dit regelmatig gebeurd. Misschien was ze het gewoon zat, 5 kinderen verzorgen, waaronder een baby en dan ook nog meehelpen op de boerderij.

Kan zij, in plaats van naar haar (schoon) familie, naar een vriend(in) zijn gegaan? Bijvoorbeeld iemand van de kaartclub of een oud collega, die haar ergens anders naar toe heeft gebracht. Is dat onderzocht?

Ik weet niet waarom, maar deze zaak doet me denken aan de vermissing van Corrie van der Valk, die verondersteld was naar India te zijn afgereisd, maar na 17 jaar in een onbekend graf in België is teruggevonden, nadat zij in het jaar van haar vermissing onherkenbaar gevonden was na aanrijding met een trein.
Antwoord
#3
(04-09-2024, 07:57 AM)BoH schreef: Wat een rare zaak is dit ook weer. Ik vind het moeilijk om te geloven dat Alie zichzelf van het leven heeft beroofd, althans niet ergens in de buurt van haar boerderij.

Je kunt je eigen lichaam niet verstoppen en zij had naar verluidt een fiets en een koffer met kleding bij zich. Het is allemaal een beetje vaag. In het krantenartikel lees ik dat ze in eerste instantie de auto wilde pakken, maar dat haar man de sleutels niet wilde geven. Dan is een koffer met kleding makkelijk te vervoeren, maar op een fiets? Waarom ook een koffer met kleding inpakken, als je alleen maar even wilt afkoelen van een echtelijke ruzie. Vanwege de kleding klinkt het dat Alie in ieder geval een paar dagen weg wilde blijven.

In z'n algemeenheid zullen moeders niet zo snel hun kinderen verlaten, maar de realiteit is dat dit regelmatig gebeurd. Misschien was ze het gewoon zat, 5 kinderen verzorgen, waaronder een baby en dan ook nog meehelpen op de boerderij.

Kan zij, in plaats van naar haar (schoon) familie, naar een vriend(in) zijn gegaan? Bijvoorbeeld iemand van de kaartclub of een oud collega, die haar ergens anders naar toe heeft gebracht. Is dat onderzocht?

Ik weet niet waarom, maar deze zaak doet me denken aan de vermissing van Corrie van der Valk, die verondersteld was naar India te zijn afgereisd, maar na 17 jaar in een onbekend graf in België is teruggevonden, nadat zij in het jaar van haar vermissing onherkenbaar gevonden was na aanrijding met een trein.

Het is inderdaad een vreemde zaak. Er zijn in de loop van de jaren ook wat tegenstrijdigheden gepubliceerd. Die wil ik nog op een rijtje zetten.
Antwoord
#4
Persoonlijk zou ik denken dat als ze er op de fiets tussenuit was gegaan en ze had bij iemand aangeklopt, of ze was bij iemand in gaan wonen, dat ze dan alsnog wel weer contact had gezocht met haar kinderen. Ik kan me als moeder niet voorstellen dat je je kroost achterlaat, en nooit meer iets laat horen. Misschien is de ruzie om de autosleutels wel uit de hand gelopen, wie weet. Ik lees nu net dat Alie zelfs een keer eerder terugkwam van een weekendje weg omdat ze haar kinderen zo miste, dan is het helemaal vreemd dat ze al die jaren nooit meer iets liet horen.
Antwoord
#5
Ik denk dat als ze bang was om contact op te nemen met haar man (de kinderen waren nog erg klein) dan zou ze waarschijnlijk wel haar eigen familie gebeld hebben. Of een goede vriendin.
De politie heeft een aantal reorganisaties gehad en er is een groot deel van het dossier zoek geraakt.
Antwoord
#6
(04-09-2024, 12:52 PM)Charity schreef: Ik denk dat als ze bang was om contact op te nemen met haar man (de kinderen waren nog erg klein) dan zou ze waarschijnlijk wel haar eigen familie gebeld hebben. Of een goede vriendin.
De politie heeft een aantal reorganisaties gehad en er is een groot deel van het dossier zoek geraakt.

Dat is echt vreselijk. Dat het dossier voor een groot deel zoekgeraakt is. Begrijp ik het goed dat u er vanuit gaat dat Alie niet meer in leven is?
Antwoord
#7
(04-09-2024, 12:52 PM)Charity schreef: Ik denk dat als ze bang was om contact op te nemen met haar man (de kinderen waren nog erg klein) dan zou ze waarschijnlijk wel haar eigen familie gebeld hebben. Of een goede vriendin.
De politie heeft een aantal reorganisaties gehad en er is een groot deel van het dossier zoek geraakt.

Dat is heel spijtig, zeg maar gerust kl*ten. Soms is een kelder vol dossiers beter dan alles digitaliseren, al weet ik natuurlijk niet of het daar mis is gegaan. Ik ben ook ooit es kwaad weggegaan op de fiets 's nachts, grote tas aan het stuur met kleding, 2 kinderen thuis. En ik fietste naar mijn ouders, heb daar geslapen, volgende morgen voor schooltijd terug zodat ik ze zelf weg kon brengen naar school, en die avond alles uitgepraat toen mijn man terug was van zijn werk. Zoiets kan altijd een keer gebeuren, maar je blijft als moeder niet weg, en zeker geen jaren, dat gaat er bij mij echt niet in.
Antwoord
#8
Ik denk inderdaad dat Alie niet meer in leven is.
Ik heb ook lang gedacht aan een ongeluk. Voor iemand die kwaad weg loopt of fietst is verkeersveiligheid niet de hoogste prioriteit. Maar in dat geval zou ze gevonden moeten zijn.
In 1988 werd er anders met vermissingen omgegaan. In de begin jaren van Tros Vermist bleek vaak dat een vermiste op avontuur was gegaan en nog tijdens de uitzending zelf naar het programma belde om te laten weten dat hij of zij nog leefde. Ik denk dat er daarom wat makkelijker gedacht werd. Nu zijn veel mensen zich meer bewust van de impact die een vermissing heeft.
Antwoord
#9
(04-09-2024, 07:57 AM)BoH schreef: Wat een rare zaak is dit ook weer. Ik vind het moeilijk om te geloven dat Alie zichzelf van het leven heeft beroofd, althans niet ergens in de buurt van haar boerderij.

Je kunt je eigen lichaam niet verstoppen en zij had naar verluidt een fiets en een koffer met kleding bij zich. Het is allemaal een beetje vaag. In het krantenartikel lees ik dat ze in eerste instantie de auto wilde pakken, maar dat haar man de sleutels niet wilde geven. Dan is een koffer met kleding makkelijk te vervoeren, maar op een fiets? Waarom ook een koffer met kleding inpakken, als je alleen maar even wilt afkoelen van een echtelijke ruzie. Vanwege de kleding klinkt het dat Alie in ieder geval een paar dagen weg wilde blijven.

Met een koffer op de fiets vind ik ook wel gek.. 

In de krant staat ook dat ze voorbijgangers twee weken later gevraagd hebben of ze om 11 uur een vrouw hadden zien fietsen. Veel vertrouwen hadden ze niet in die onderzoeksmethode zo te lezen: 'Wie kan zich nog herinneren twee weken tevoren op een bepaalde plek een fietser te hebben gezien'. Nou als iemand een koffer meesleept op de fiets is dat toch wel iets wat je sneller zal herinneren.. Het was natuurlijk donker en er zal vast weinig verlichting geweest zijn maar de houding is opmerkelijk. 

Ik heb het idee dat ze niet vrijwillig verdwenen is en ik vermoed dat er iets met haar gebeurd is. Wanneer je uitgaat van een misdrijf dan is in veel gevallen de dader een bekende van het slachtoffer. Haar man is meerdere malen ondervraagt maar ik vraag mij af of ze ook andere scenario's met betrekking tot haar omgeving hebben onderzocht..
Antwoord
#10
In 2013 is nog eens onderzoek gedaan rondom de boerderij.
https://www.ad.nl/binnenland/coldcasetea...~a5c4f67c/
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)