Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kelderlijk Amsterdam
#3
Ik blijf dit ook een van de interessantere zaken vinden...

De informatie over de twee gaten in de rug is nieuw voor me, voorheen vermoedde ik dat het slachtoffer, voornamelijk door de houding van het lichaam, in zijn slaap was komen te overlijden door waarschijnlijk drugs en het lichaam door andere bewoners weggewerkt moest worden om confrontatie met politie te vermijden. Wellicht dat dit is gedaan om er zeker van te zijn dat het slachtoffer dood was? Dat deze steken zijn toegebracht toen het slachtoffer nog in leven was lijkt me niet voordehand liggend, aangezien je na een steek in je rug niet comfortabel in slaaphouding blijft liggen...

Ook al zijn de tatoeages van Pasternak en het slachtoffer niet helemaal identiek denk ik dat er een link moet zijn tussen hen en de derde persoon
wellicht dat je met die link toch kunt identificeren wie dit is geweest

"In ons eigen onderzoek stuitte we op nog een derde persoon die de opvallende 'duivelstattoo' op zijn lichaam had staan. De naam van hem is onbekend gebleven, maar het staat vast dat deze Duitse gedetineerde persoon zijn tatoeage in een Duits gevangenisziekenhuis in Hirschberg heeft laten verwijderen. ''
(https://www.coldcasezaken.nl/het-kelderlijk)

Naar mijn mening zou die link de gevangenis kunnen zijn, Pasternak en persoon 3 zijn hier namelijk bekend. Misschien heeft het slachtoffer ook vastgezeten en zijn deze tattoeages in dezelfde gevangenis gemaakt?

De andere eventuele link kan het jeugdhuis zijn, Pasternak werd immers ter adoptie afgestaan, wellicht dat dit ook zo is met het slachtoffer en hij daarom niet gemist wordt. Op een ander forum wordt beweerd dat dit Kreskenhof in Dorsten-Holsterhaussen moet zijn geweest maar hoe betrouwbaar dit is, is onduidelijk
na wat googlen blijkt dit tehuis op zijn zachtst gezegd niet erg goed met de kinderen om te gaan en velen kijken er dan ook op terug met negatieve gevoelens, daarnaast werd er ook vrij regelmatig religieuze lessen gegeven door meerdere pastoors... Met de combinatie van het 'slechte leven'' daar en religie snap ik goed dat religie iets is waar je je van af wilt zetten.. wat weer terug kan herleiden naar de duivelstattoo....

Tevens blijft het volgende vreemd vind ik zelf

"Hij melde dat er in de bovenverdiepingen van de Bethaniëndwarsstraat 12 Hare Krishna’s woonden, en dat er toen inderdaad een gat in de achtergevel zat van de Oudezijds Achterburgwal 143. De tipgever zei dat hij op een bepaald moment zag hoe de Hare Krishna's een matras verbrandde. Dat was vreemd, aangezien ze het matras ook gewoon bij het grofvuil konden neerleggen. Ook meldde hij dat er Duitse jongens rondliepen die aan de drugs zaten.''

Wat ook wel interessant is, is het volgende :
''De eerste Hare Krishna's vestigen zich hier begin jaren '70 in de Bethaniënstraat 39. Daar richten zij de eerste Nederlandse Hare Krishna-tempel op. Op zondag houden ze openbare bijeenkomsten in de Kosmos, het cultureel centrum aan de Prins Hendrikkade 142, later ook wel bekend als Fantasio.''
(https://www.amsterdam.nl/nieuws/achtergr...e-krishna/)

als je dan terugdenkt aan het briefje gevonden bij het lichaam en de kennis dat Kosmos de plek van de Krishna's is...
''Kom zeker eens langs. Kozmos 8 uur'' denk ik dat er voor zijn dood al een link was aan deze krishna's,                                                                                  
wat het natuurlijk alleen maar verdachter maakt dat de tipgever deze krishna's een matras hebben zien verbranden.

Daarnaast is er ook nog een andere foto op internet te vinden waarbij je iets wat op een rode stof lijkt kunt zien,
op internet forums wordt gespeculeerd dat dit mogelijk een slaapzak zou kunnen zijn... wat dan weer linkt met het volgende
''In de Bethaniënstraat slapen de Hare Krishna's in slaapzakken op een kale vloer''
maar dat ontkracht natuurlijk weer het verbranden van het matras, mocht je op de vloer slapen lijkt me dit overbodig...

Aangezien de slaaphouding neem ik aan dat het slachtoffer in bed/ slapend is overleden,                                                                                                     
na het wegwerken van het lichaam valt er dan nog maar een resterend iets weg te werken....De matras...mocht je ervan uitgaan dat persoon in een bed heeft gelegen zou dit mogelijk zijn maar het kan er natuurlijk ook los van staan

dus ook met deze benoemde Krishna's zijn er genoeg links.... de straat, het briefje waarin Kosmos benoemt wordt......

Het blijft een mysterieuze zaak en ik hoop dat het slachtoffer ooit een naam mag krijgen.
Antwoord


Berichten in dit topic
Kelderlijk Amsterdam - door admin - 03-04-2024, 11:46 PM
RE: Kelderlijk Amsterdam - door Robindw - 03-16-2024, 11:01 AM
RE: Kelderlijk Amsterdam - door jolbram1512 - 03-17-2024, 10:56 AM
RE: Kelderlijk Amsterdam - door Robindw - 03-17-2024, 11:23 PM
RE: Kelderlijk Amsterdam - door jolbram1512 - 03-18-2024, 12:02 PM
RE: Kelderlijk Amsterdam - door admin - 03-19-2024, 09:14 AM
RE: Kelderlijk Amsterdam - door jolbram1512 - 03-19-2024, 11:18 AM
RE: Kelderlijk Amsterdam - door admin - 03-21-2024, 11:09 PM
RE: Kelderlijk Amsterdam - door jolbram1512 - 03-23-2024, 08:16 PM
RE: Kelderlijk Amsterdam - door BoH - 03-24-2024, 06:57 PM
RE: Kelderlijk Amsterdam - door BoH - 03-25-2024, 04:47 PM
RE: Kelderlijk Amsterdam - door jolbram1512 - 03-26-2024, 09:48 PM
RE: Kelderlijk Amsterdam - door admin - 03-28-2024, 10:29 AM
RE: Kelderlijk Amsterdam - door admin - 05-29-2024, 08:14 PM
RE: Kelderlijk Amsterdam - door BoH - 06-14-2024, 05:09 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)