Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Meisje van Teteringen
#1
Hallo allemaal,

Hierbij een moord die zich bij mij in de buurt heeft voltrokken, en mij dan ook al lange tijd bezighoudt: het meisje van Teteringen. Ik bezoek regelmatig haar graf, maar dat blijft helaas almaar naamloos.

Er is enorm veel informatie over haar te vinden, en er zijn zelfs twee boeken over haar geschreven (waarvan ik er één in mijn bezit heb). Even kort opgesomd:
  • Het meisje van Teteringen werd op eerste kerstdag 1990 gevonden in het Cadettenkamp (een bosperceel) in Teteringen, vlakbij Breda.
  • Ze was jong, zo tussen de 15-25 jaar.
  • Het meisje was vermoedelijk van Marokkaanse afkomst, met een getinte huidskleur.
  • Ze was gemarteld, vastgebonden, haar haar was afgeknipt/afgeschoren, verhongerd, noem het maar op. Uiteindelijk is ze vermoedelijk door de honger en uitputting bezweken.
  • Er is een link met België, en dan specifiek met Antwerpen: haar kleding was van een Belgisch merk en er is een Marokkaanse familie uit Antwerpen verhoord, maar daar is om onbekende reden niets meer over bekend gemaakt, behalve dat het een dood spoor was.
  • Ze was in een vloerkleed gewikkeld en met dekens afgedekt.
  • Ze was volledig in het rood gekleed.

Er zijn vele nieuwsartikelen over haar te vinden, en oud-journalist Theo Jongedijk heeft zich veel met deze zaak beziggehouden (en doet dat nog steeds, echter niet meer actief). 

Wat ik zeer frappant en een tikkeltje verdacht vind is dat in 2021 een professioneel vastgemaakt herdenkingsbord werd gestolen, slechts dagen na de plaatsing. 

Meneer Jongedijk opperde in zijn boek dat ze wellicht vermoord is vanuit eerwraak, wat mij zeker een plausibel scenario lijkt. De dader(s) moeten haar in elk geval gekend hebben, gezien de mishandeling die ze heeft doorstaan moet er haast sprake zijn van een persoonlijk motief. 

Ik hoop dat ze haar naam terugkrijgt, niet alleen voor het meisje en haar familie, maar ook voor de heer Jongedijk, die talloze uren aan zijn onderzoek naar haar dood heeft besteed, en zich hier zeer waarschijnlijk meer voor heeft ingespannen dan de politie ooit deed.

Alle inzichten worden zeer gewaardeerd!
Antwoord


Berichten in dit topic
Meisje van Teteringen - door Rootje - 03-25-2024, 03:43 PM
RE: Meisje van Teteringen - door Cvb5 - 03-25-2024, 10:12 PM
RE: Meisje van Teteringen - door Rootje - 03-26-2024, 01:58 PM
RE: Meisje van Teteringen - door BoH - 03-26-2024, 08:03 AM
RE: Meisje van Teteringen - door Cvb5 - 03-26-2024, 08:26 PM
RE: Meisje van Teteringen - door admin - 03-28-2024, 10:20 AM
RE: Meisje van Teteringen - door admin - 03-28-2024, 10:22 AM
RE: Meisje van Teteringen - door Rootje - 03-28-2024, 03:37 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 7 gast(en)