Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dode Vondelpark 1992
#11
Ik denk niet dat hij bovenkleding aan heeft gehad, of het moet een hemdje zijn geweest. Als het shirt helemaal verbrand was, hadden ze dan zijn pokken litteken nog kunnen zien? Over dat litteken; in 1974 stopten ze in NL met vaccineren, als hij hier geboren en getogen was, zou hij ouder dan 18 moeten zijn. Volgens mij kregen alle jongens de prik in de arm? Zelf kreeg ik hem nl. onder de borst, en het jaar erop werd het onder de voet, zodat het minder zichtbaar was, maar het kan zijn dat dit alleen bij de meisjes was. Dan zou je er misschien nog een jaartal aan kunnen verbinden.
Antwoord
#12
(03-30-2024, 10:41 AM)Miss Marple schreef: Ik denk niet dat hij bovenkleding aan heeft gehad, of het moet een hemdje zijn geweest. Als het shirt helemaal verbrand was, hadden ze dan zijn pokken litteken nog kunnen zien? Over dat litteken; in 1974 stopten ze in NL met vaccineren, als hij hier geboren en getogen was, zou hij ouder dan 18 moeten zijn. Volgens mij kregen alle jongens de prik in de arm? Zelf kreeg ik hem nl. onder de borst, en het jaar erop werd het onder de voet, zodat het minder zichtbaar was, maar het kan zijn dat dit alleen bij de meisjes was. Dan zou je er misschien nog een jaartal aan kunnen verbinden.

Ja, dat is een goeie; dat pokken litteken was nog zichtbaar, dus zijn bovenlichaam was nog redelijk intact.
Antwoord
#13
Ik zou denken (en hopen) dat de politie een drugstest heeft gedaan. Zou het zin hebben om te mailen en om meer info te vragen? Er is nu te weinig om er echt iets mee te kunnen...

Hij lijkt me overigens wel Europeaans (of uit een Westers land overzees) dus een immigrant uit een islamistisch land bijvoorbeeld is hij denk ik niet. Misschien is hij door zijn familie verstoten, of een weeskind geweest?
Antwoord
#14
Hoewel in andere landen is aangetoond dat politie + burgers een goed team kunnen vormen blijft de Nederlandse politie hierin achter. Ze werken vrijwel nooit samen met burgers, gaan nooit inhoudelijk in op vragen enz. Dus ik betwijfel of een mail zou worden beantwoord, laat staan inhoudelijk. Jammer he!
Toch raar dat er ook helemaal niets over deze zaak te vinden is hoor. Terwijl je inderdaad zou denken dat deze gebeurtenis bij mensen moet zijn blijven hangen. Een vol Vondelpark dat een zelfverbranding voor hun neus ziet gebeuren!
Antwoord
#15
Ja precies dat! De politie is idd nogal terughoudend, maar ik weet anders ook niet waar te beginnen. Er is vrijwel niets om mee te werken. Ik vind het nog steeds zo vreemd dat er niets te vinden is, dit is nogal wat om mee te maken als bijstander.
Antwoord
#16
Misschien een advertentie plaatsen, gericht aan mensen die destijds in Vondelpark waren? Of het bestuur benaderen van het Vondelpark? Wat denken jullie?
Antwoord
#17
Kijk wat voor artikel ik heb gevonden! Uit het AD 01-05-1992. Dit moet toch om dezelfde man gaan?! Klik om te vergroten    

Algemeen Dagblad » 01 mei 1992 - Art. 134 | Delpher Dit is het artikel.


COpilot kwam met dit stukje tekst.    
Antwoord
#18
(04-04-2024, 05:01 PM)admin schreef: Kijk wat voor artikel ik heb gevonden! Uit het AD 01-05-1992. Dit moet toch om dezelfde man gaan?! Klik om te vergroten

Algemeen Dagblad » 01 mei 1992 - Art. 134 | Delpher Dit is het artikel.


COpilot kwam met dit stukje tekst.

Ik denk dat we er inderdaad wel vanuit kunnen gaan dat dit dezelfde man is. Zelf was ik op zoek naar drastische gebeurtenissen rond Koninginnedag 1992. Ik vond onderstaand stuk, geen idee of het er mee te maken kan hebben.

-4-92/8 HET DOEK IS GEVALLEN Hier is dan het allerlaatste bericht van de huidige bewoonsters en bewoners van Den Texstraat 1.

(1) Bewoonsters en bewoners van Den Tex 1.
(3) Ams-C-rest Wonen-kra
(4) Geen overgebleven ex.bekend /
(5) Facs.in en gegevens ontleend aan Grachtenkrant 303 (21-4-92) p.13
We gaan ontruimd worden! 14 December 1985 hebben we het pand na een jaar leegstand gekraakt. 29 April 1992 moeten we eruit. Eruit waarvoor? We weten het niet. We hebben bericht over de pogingen van Mario Sigona om ons op straat te zetten. Na 3 jaar procederen is het hem gelukt. Niet in de laatste plaats door de lakse houding van de gemeentelijke instanties ten aanzien van legalisering van ons pand. De gemeente schuwde zelfs niet om leugens te vertellen voor de rechtbank; men zei de ene week tegen de rechter dat men ons pand wilde aankopen, om de andere week tegen ons te zeggen dat men al maanden op het standpunt stond dat aankoop onhaalbaar zou zijn.15 April ondernamen wij voor de vierde keer een poging bij de Commissie voor Herhuisvesting om ons pand alsnog te vorderen. Daar zijn we door politieke onwil niet in geslaagd. De gemeente is er niet in geinteresseerd aktief iets tegen woningnood en leegstand te doen. De aktieve rol van de gemeente bestaat slechts uit het ondersteunen van speculatie en uit het geld weggooien voor ontruimingen. Mocht Sigona voor leegstand ontruimen, dan zijn wij snel weer terug!


https://iisg.nl/staatsarchief/pamfletten...2-1996.php


Hier nog een linkje: http://www.ravagedigitaal.org/1992/107/Nieuws_107.htm 

Iets onder de helft van de pagina:  29-01-92: De Arrondissementsrechtbank bepaalt dat de Den Tex vanaf 29 april ontruimd mag worden o.a. omdat de gemeente (nog) niet tot vordering is overgegaan. 
Antwoord
#19
(04-03-2024, 07:42 PM)Robindw schreef: Hoewel in andere landen is aangetoond dat politie + burgers een goed team kunnen vormen blijft de Nederlandse politie hierin achter. Ze werken vrijwel nooit samen met burgers, gaan nooit inhoudelijk in op vragen enz. Dus ik betwijfel of een mail zou worden beantwoord, laat staan inhoudelijk. Jammer he!
Toch raar dat er ook helemaal niets over deze zaak te vinden is hoor. Terwijl je inderdaad zou denken dat deze gebeurtenis bij mensen moet zijn blijven hangen. Een vol Vondelpark dat een zelfverbranding voor hun neus ziet gebeuren!

Mijn ervaring leerde me dat de personen van het Coldcase team Nederland wel heel vriendelijk en communicatief zijn. Misschien is dat een mogelijke plek om te starten? coldcase@politie.nl.
Antwoord
#20
(04-05-2024, 11:14 AM)Miss Marple schreef:
(04-04-2024, 05:01 PM)admin schreef: Kijk wat voor artikel ik heb gevonden! Uit het AD 01-05-1992. Dit moet toch om dezelfde man gaan?! Klik om te vergroten

Algemeen Dagblad » 01 mei 1992 - Art. 134 | Delpher Dit is het artikel.


COpilot kwam met dit stukje tekst.

Ik denk dat we er inderdaad wel vanuit kunnen gaan dat dit dezelfde man is. Zelf was ik op zoek naar drastische gebeurtenissen rond Koninginnedag 1992. Ik vond onderstaand stuk, geen idee of het er mee te maken kan hebben.

-4-92/8 HET DOEK IS GEVALLEN Hier is dan het allerlaatste bericht van de huidige bewoonsters en bewoners van Den Texstraat 1.

(1) Bewoonsters en bewoners van Den Tex 1.
(3) Ams-C-rest Wonen-kra
(4) Geen overgebleven ex.bekend /
(5) Facs.in en gegevens ontleend aan Grachtenkrant 303 (21-4-92) p.13
We gaan ontruimd worden! 14 December 1985 hebben we het pand na een jaar leegstand gekraakt. 29 April 1992 moeten we eruit. Eruit waarvoor? We weten het niet. We hebben bericht over de pogingen van Mario Sigona om ons op straat te zetten. Na 3 jaar procederen is het hem gelukt. Niet in de laatste plaats door de lakse houding van de gemeentelijke instanties ten aanzien van legalisering van ons pand. De gemeente schuwde zelfs niet om leugens te vertellen voor de rechtbank; men zei de ene week tegen de rechter dat men ons pand wilde aankopen, om de andere week tegen ons te zeggen dat men al maanden op het standpunt stond dat aankoop onhaalbaar zou zijn.15 April ondernamen wij voor de vierde keer een poging bij de Commissie voor Herhuisvesting om ons pand alsnog te vorderen. Daar zijn we door politieke onwil niet in geslaagd. De gemeente is er niet in geinteresseerd aktief iets tegen woningnood en leegstand te doen. De aktieve rol van de gemeente bestaat slechts uit het ondersteunen van speculatie en uit het geld weggooien voor ontruimingen. Mocht Sigona voor leegstand ontruimen, dan zijn wij snel weer terug!


https://iisg.nl/staatsarchief/pamfletten...2-1996.php


Hier nog een linkje: http://www.ravagedigitaal.org/1992/107/Nieuws_107.htm 

Iets onder de helft van de pagina:  29-01-92: De Arrondissementsrechtbank bepaalt dat de Den Tex vanaf 29 april ontruimd mag worden o.a. omdat de gemeente (nog) niet tot vordering is overgegaan. 

MissMarple, dit is wel erg interessant als je het mij vraagt. Jammer dat er geen namen van krakers bij staan. Ik denk dat het de moeite wel waard kan zijn om oud bewoners te spreken. Het is erg toevallig dat het allemaal in dezelfde tijd afspeeld. Kan natuurlijk ook helemaal los van elkaar staan, maar in dit soort zaken moet je in elk hoekje kijken! Hoe kunnen we achter de namen komen? Wellicht wil iemand ons te woord staan.

En over de communicatie van de politie, mwa, kan zeker beter naar mijn ervaring. Sommige cold case teams zijn overigens communicatiever dan andere. Begrijpelijk dat ze terughoudend zijn hoor, ze kunnen moeilijk iedere Janpiet van informatie voorzien. De meeste rechercheurs zijn enorm gedreven om zaken op te lossen, en dat is heel mooi om te zien. Maar bij cold cases mogen ze van mij wel iets meer open staan voor mensen die serieuze pogingen ondernemen zaken te verduidelijken. Dat is mijn ervaring hoor, wellicht is het bij iedereen anders. Hoe dan ook respect.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 10 gast(en)